Diepvries hapjes & snacksPremium

WINKELPRESENTATIE VLEESVERVANGERS

Meer plaatsVleesvervanger

Katleen Messeeuw, So Fine: “Zorg voor duidelijkheid in het schap en vermijd doublures, zodat er ruimte vrij komt voor nieuwe producten. Voorzie ook meer plaats. De markt groeit snel, maar de schapruimte groeit niet evenredig."

Presenteer confronterend en schapoverschrijdend

Mieke Bartholomeeusen, Quorn: “Zorg voor een duidelijke signalisatie, zodat de consument het gamma vlot vindt. Om flexitariërs, vegetariërs én veganisten te bereiken, presenteer je het gamma idealiter zowel in de vleesafdeling als nabij de afdeling groenten en fruit. Bovendien trek je deze schapoverschrijdende presentatie het best in de hele winkel door, zodat de consument voor elk maaltijdmoment een aanbod vindt, gaande van snacks tot food-to-go."
Rinske Schenk, Valess: “Veel consumenten lopen niet standaard langs het vleesvervangersschap, maar willen deze producten wél kopen alsze die tijdens hun shoppingtrip tegenkomen. Vooral bij flexitariërs zijn vleesvervangers nog niet top-of-mind. Belangrijk is dus om hen met slimme aanbiedingen (combideals met vlees) of second placement te verleiden."

Speel in op vier kernwaarden

Rinske Schenk: “Belangrijk is om de drivers van vegetarisch eten te kennen, zodat je potentiële kopers met de juiste rayoncommunicatie kunt inspireren. In volgorde van belangrijkheid gaat het in België om gezondheid, milieu en klimaat, dierenwelzijn en variatie (nieuwe smaken)."

Degustaties

Degustaties werken, mits je het slim aanpakt.
Ronald Droesbeke, La Vie Est Belle: “Zorg voor een mooie en aantrekkelijke stand nabij het schap, voorzie duidelijke productinformatie en zorg ervoor dat alle winkelmedewerkers goed geïnformeerd zijn."
Sofie Van Malderen, De Hobbit: “Een onbemande stand heeft als voordeel dat de klant alles rustig kan ontdekken en dat de winkelier zelf kan bepalen wat hij in de kijker zet. Verwerk basisvleesvervangers altijd in een gerechtje: niet iedereen heeft ervaring met vegetarisch koken."

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Tom D'Halluin

Gerelateerde artikels

‘samenwerking’ en ‘tailormade’, sleutelwoorden bij salco

Salco levert al 34 jaar aan bouwvakhandelaars én staat hen bij met raad en daad. salco verdeelt meer dan 10.000 merkenproducten, gaande van roosters over handgereedschappen tot allerlei soorten siliconen. handig, zodat u geen veelheid aan leveranciers moet aanspreken. dat bespaart u meteen heel wat administratie. u hoeft ook geen grote stocks aan te leggen omdat salco een snelle levering garandeert. maar het bedrijf doet meer: geen zuivere vertegenwoordigers maar wel adviseurs denken mee met u om uw zaak verder te laten groeien. en merchandisers zorgen voor de winkelpresentatie. als klant krijgt u op regelmatige basis een extraatje en u doet mee aan een getrouwheidsprogramma.

Winkelpresentatie: focus op kwaliteit en geef advies

Het aanbieden van kwaliteitsvolle, tijdloze badkameraccessoires stelt u in staat om op te boksen tegen de concurrentie van de woonwarenhuizen en de onlineverkoop. degelijke begeleiding en advies zijn een meerwaarde.

Badkamerporselein: shopper wil houvast bij de beslissing

De ideale winkelpresentatie voor badkamerporselein is er één die etaleert en niet verstopt. klanten willen inspiratie opdoen, de opties bekijken en kunnen aanraken. ook het juiste advies is onontbeerlijk. denk tot slot ook aan crossselling.

Ecologische bestrijding presenteren in de winkel

Om plagen te bestrijden, grijpt uw klant steeds vaker naar ecologische middelen. dat gebeurt echter onwennig, want hij/zij weet niet welke producten er zijn en hoe hij/zij die moet toepassen. correct advies geven is cruciaal.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine