Marketing & communicatiePremium

Mobiele desinfectie-unit voor de Carrefour Market Jourdan

Safetycube

Op vrijdag 10 april presenteerde Carrefour haar eerste Safety Cube, een heuse mobiele desinfectie-unit, voor de Carrefour Market Jourdan. Een innovatief concept om de veiligheid van iedereen te garanderen. Vincent De Wolf, burgemeester van Etterbeek die deze lancering bijwoonde, juichte het initiatief toe.

Sinds het begin van de coronaviruscrisis heeft Carrefour tal van veiligheidsmaatregelen genomen, in overeenstemming met de richtlijnen van de autoriteiten en Sciensano. Filteren bij de ingang, beperking van het aantal klanten in de winkel (1 klant voor maximaal 15 m²), ontsmettingsprocedure voor winkelwagentjes, bescherming in de kassazones – er wordt gedaan om de verspreiding van de pandemie te beperken en de veiligheid van de klant en de medewerkers te garanderen.

Vandaag gaat Carrefour België nog een stap verder. In samenwerking met Disinfect by Citycubes heeft het enseigne voor de Carrefour Market op het Jourdanplein in Etterbeek een geheel nieuw concept geïnstalleerd: de Safety Cube. Het idee achter deze mobiele unit is om klanten en hun winkelwagentje of -mandje zoveel mogelijk te desinfecteren voordat ze de winkel binnenkomen. Dankzij een sproeisysteem worden het onderlichaam van de klant (van bekken tot voeten) en hun caddy of mand volledig ontsmetmet een product dat vergelijkbaar is met dat in ziekenhuizen. Daarnaast worden klanten uitgenodigd om hun handen te wassen met een gel op alcoholbasis.

“Onze eerste prioriteit is altijd geweest om nieuwe oplossingen te bedenken om de gezondheid van onze klanten en onze medewerkers te beschermen in deze bijzondere context. Na de plexiglasschermen aan de kassa’s en de markeringen op de grond, hebben we vandaag een echte mobiele desinfectie-unit geïnstalleerd”, legt Arnaud Lesne, innovatiedirecteur bij Carrefour België, uit.

De Safety Cube bevindt zich momenteel in een testfase voor de Carrefour Market Jourdan. Als deze test succesvol blijkt te zijn, zou de retailer dit concept binnenkort in andere winkels kunnen inzetten.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Tom D'Halluin

Gerelateerde artikels

Carrefour scheldewindeke groentevakman 2022

Carrefour market scheldewindeke kaapte dit jaar de prijs van 'groentevakman' weg. de buurtwinkel werd daardoor beloond voor de vriendelijkheid van het personeel en voor de nadruk die gelegd wordt op vers en lokaal in de afdeling groenten en fruit.

Carrefour market waasmunster scoort met klantvriendelijkheid

Maxim van hulle (26), zelfstandige uitbater van een carrefour market in waasmunster, mag zich gedurende één jaar 'retail ambassadeur' en 'beste retail manager' noemen. tijdens de gala-avond op 27 november in san marco village (schelle) bleek dat hij met zijn carrefour market de hoogste score had behaald op het vlak van klantvriendelijkheid. hij sleepte zo de hospitality award in de categorie retail in de wacht. het resultaat van doorgedreven inspanningen om klanten te werven en te houden, en dit in moeilijke omstandigheden, namelijk aanslepende wegenwerken.

Grote permacultuurtuin bij la mazerine

Thibaut vankeerbergen trad midden 2020 aan als manager bij carrefour market ‘la mazerine’ in genval onder de voorwaarde dat hij een beleid mocht uitstippelen dat de mens centraal zou stellen. en dat doet hij op alle vlakken. getuige zijn project ‘care for’: een permacultuurtuin aan de winkel.

Nudging om meer plantaardig te eten werkt

Be4life, een onderzoekscentrum van de universiteit gent voerde in samenwerking met carrefour belgië een studie uit om te onderzoeken of het plaatsen van plantaardige eiwitproducten naast maaltijdkits zou kunnen leiden tot een toename in de verkoop.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine