Van winkel naar een sterk merk
Hoe kan uw winkelinrichting hier aan bijdragen?
In deze tutorial licht Katelijn Quartier van het Retail Design Lab toe hoe u zich als handelaar kunt onderscheiden om top of mind te blijven bij de consument.
Wat maakt de ene winkel nu anders dan de andere? waarom zijn mensen tot de ene meer aangetrokken dan door de andere? wanneer we dit onderzoeken, zien we dat winkels met een unieke ‘smoel’ opvallen en aantrekkelijk zijn.
Op 21 februari werden voor de eerste keer de shop design awards uitgereikt. tijdens een feestelijk avond werden de winkeliers met de best ingerichte nieuwe of vernieuwde winkel beloond voor hun investeringen. er waren in totaal 67 projecten genomineerd, verdeeld over zes categorieën. de award wordt georganiseerd door de retailmagazines en enkele bouwmagazines van professional media group.
Uw winkelinrichting onderstreept vandaag de boodschap die u overbrengt. sommige rayons zijn rechttoe rechtaan, andere floreren met een vleugje sfeer en gezelligheid. dat gebeurt onder meer door een uitgekiende verlichting.
Het consumentenperspectief is steeds belangrijker binnen de retailsector. daarom is het belangrijk om een goed winkeldesign te ontwerpen. op die manier krijgen klanten een betere beleving waardoor hun winkelbeleving positiever ervaren wordt.