dossier: ONDERNeMEN IN CORONATIJD
Tips en tricks om op een veilige en creatieve manier uw winkel te blijven runnen
MOBIELE DESINFECTIE-UNIT VOOR CARREFOUR MARKET JOURDAN
INTERACTIEVE LIVESTREAMS BIJ LA BOTTEGA
8 TIPS OM TE BLIJVEN COMMUNICEREN MET UW KLANTEN
VAN WINKEL NAAR STERK MERK
ZO PAKTEN DE DOE-HET-ZELF EN TUINCENTRA HET AAN
5 STAPPEN NAAR EEN SUCCESVOLLE HEROPENING VAN DE RETAIL IN BELGIË
“SNELLE SWITCH NAAR ONLINEVERKOOP REDT VEEL HANDELAARS”
HEEFT U ZELF TIPS OF TRICKS VOOR WINKELIERS? LAAT HET ONS WETEN EN WE VULLEN HET HIER AAN. MAIL NAAR tdh@pmg.be
Mobiele desinfectie-unit voor de Carrefour Market Jourdan
Op vrijdag 10 april presenteerde Carrefour haar eerste Safety Cube, een heuse mobiele desinfectie-unit, voor de Carrefour Market Jourdan. Een innovatief concept om de veiligheid van iedereen te garanderen.
INTERACTIEVE LIVESTREAMS BIJ LA BOTTEGA
Katelijn Quartier van het Retail Design Lab toont in deze video hoe de schoenen- en kledingwinkel La Bottega de coronacrisis probeert te overbruggen via interactieve livestreams op hun sociale media.
8 tips om te blijven communiceren met uw klanten
We hebben ons oor te luisteren gelegd bij een aantal organisaties die de belangen van de middenstand verdedigen, met de vraag welke acties kunnen worden ondernomen om in deze omstandigheden het tij zo goed mogelijk te keren. Hier enkele tips van UCM, UNIZO, NSZ, Boldmedia en anderen.
VAN WINKEL NAAR STERK MERK
In deze tutorial licht Katelijn Quartier van het Retail Design Lab toe hoe u zich als handelaar kunt onderscheiden om top of mind te blijven bij de consument.
Zo pakten de doe-het-zelf en tuincentra het aan
De doe-het-zelfsector en de tuinsector zijn tevreden over de heropening van afgelopen weekend, klinkt het unisono bij verschillende notabelen uit de sector. Hoe hebben ze dat aangepakt?
5 stappen naar een succesvolle heropening van de retail in België
Vijf belangrijke stappen om de heropening van uw zaak optimaal voor te bereiden. Want een voorbereid man is er twee waard!
“SNELLE SWITCH NAAR ONLINEVERKOOP REDT VEEL HANDELAARS”
De helft van de handelaars die nog geen webshop had, ging online tijdens de lockdown. Dankzij e-commerce draaiden de winkels 20% van hun normale omzet. “Samen met de hinderpremie blijkt dat voor de meesten net genoeg om te overleven en nu te heropenen”, zegt Joris Beckers (UAntwerpen).