Biogroenten & -fruitPremium

DOSSIER WINTERGROENTEN

 

GROENTE- EN FRUITAANKOPEN LICHT GEDAALD IN 2019

Aankopen

Zowel de groente- als de fruitaankopen daalden in 2019 met 1% in volume. Dat leert VLAM uit de cijfers, die het marktonderzoeksbureau GfK Belgium via zijn panel van 5 000 Belgische gezinnen, verzamelde. De cijfers hebben enkel betrekking op thuisverbruik.

 

KLEINERE VERPAKKINGEN IN HET AARDAPPELRAYON

Aardappelen

VLAM voerde in samenwerking met GfK Belgium, iVox, de Marktmaker en InSites Consulting een onderzoek naar de aardappel in onze Belgische keuken. Daaruit bleken enkele opvallende resultaten.

 

DOssier zomergroenten

Zomergroenten

Welke groenten zijn tijdens de zomer goed voorradig en op basis van welke eigenschappen selecteert u ze voor uw winkelschap?

 

DOSSIER WINTERGROENTEN

wintergroenten

Welke groenten zijn tijdens de winter goed voorradig en op basis van welke eigenschappen selecteert u ze voor uw winkelschap?

 

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Sofie Moentjens

Gerelateerde artikels

Leverancier en groentekok willen 'pure plant food' op trapje hoger

Greenyard, toonaangevende en wereldwijde leverancier van groenten en fruit, wil de transitie naar duurzame en gezonde voeding een serieuze versnelling hoger krijgen. om dat doel te bereiken, sloot het bedrijf een vijfjarencontract af met we're smart.

Winnaars van de groente- en fruitambassadeur 2024

In juni werden de winnaars van de groente- en fruitambassadeur 2024 gelauwerd in drie categorieën: buurtsupers, speciaalzaken/marktkramen en nieuw in deze editie is de categorie hoevewinkels.

Zelf moestuingroenten inmaken

Steeds meer mensen hebben een moestuin. eens de oogst binnenkomt, weet je soms niet wat aanvangen met al dat voedsel. een deel van de oplossing ligt bij inmaken, zodat je alles langer kan bewaren. hoe je dat precies doet en welke kanten je allemaal uit kan, lees je hier.

Focus op marktgevoel én digitalisering bij presentatiemeubels

Vele supermarkten zetten vandaag in op hun unieke troef: verse producten. die versheid wordt ten volle benadrukt door de presentatiemeubels: ze bestaan uit duurzame materialen, zijn basic en trekken niet de aandacht, maar zetten het product voorop. dat is zeker het geval bij groenten en fruit, maar ook bij de broodafdeling: glazen boxen benadrukken het verse, het krokante. zelfs de rekken voor gewoonteproducten zijn 'back to basics', om vooral de artikels in de kijker te zetten. tegelijk denken fabrikanten na over hoe ze beeldschermen onopvallend kunnen integreren in hun meubels, waarmee u straks aan narrowcasting kunt doen.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine