BAKKEN BLIJFT BIG BUSINESS
De afgelopen jaren is de verkoop van bakproducten sterk gestegen. Bovendien zorgen tv-programma’s, zoals Bake Off Vlaanderen en Heel Holland Bakt, voor een extra stimulans. Ook vandaag is het zelf bakken van desserts en brood nog bijzonder populair, hoewel de grote trends van enkele jaren geleden gaan liggen zijn.
MARKT
De verkoop van bakproducten blijft stabiel tot licht stijgend.Het heeft echter geen zin om gewoon een paar bakvormen in de winkel te hebben. Om goed te kunnen verkopen, moet er een echt bakconcept aanwezig zijn dat aangepast is aan de beschikbare ruimte. Het bakken van brood en desserts zal altijd blijven bestaan, zowel in professionele keukens als thuis. Koekjes, muffins, cake, brood ... Het aanbod is erg divers en wordt ook regelmatig uitgebreid met innovaties.
ASSORTIMENT SAMENSTELLEN
Ken uw doelgroep! Mensen die weinig kennis hebben van bakken, zijn gebaat met een degelijk basisassortiment dat bestaat uit een springvorm, een taartvorm en een brood-cakevorm. Consumenten met flink wat bakervaring kun je niet meer verleiden met een simpele bakvorm. Het assortiment voor deze doelgroep moet enerzijds uitgebreider zijn, maar anderzijds ook dieper.
LEVERANCIERS
A'DOMO
AG. TIMCO
ALESSI BELGIUM
ANBEL
BERGHOFF
BILLIET-VANLAERE
BISBELL
BISETTI
CODERA
CUISIPRO
EMILE HENRY
GKS COOKING
INTERHAL
LA CUCINA IMPORT BENELUX
LE CREUSET BENELUX
LEKUE
MULLER
NORDICWARE BAKVORMEN
PLASTINOX
T-CO
WESTMARK