KeukenaccessoiresPremium

ASSORTIMENT SAMENSTELLENLA CUCINA

VOOR DE LEEK

Basisassortiment

Mensen die weinig kennis hebben van bakken, zijn gebaat met een degelijk basisassortiment dat bestaat uit een springvorm, een taartvorm en een brood-cakevorm. De vormen moeten gemakkelijk zijn in gebruik en liefst voorzien zijn van een antikleeflaag. Dit basisassortiment kun je dan verder aanvullen met kleinere bakartikelen (uitsteekvormen ...) die u vaak kunt wisselen.

Winkelaanpak

Wil u de bakleek overtuigen om een product aan te kopen, ga dan voor een mooie presentatie op display met aandacht voor frisse, aantrekkelijke verpakkingen. Een goed opgebouwd en aangekleed concept trekt altijd de aandacht.

Het leuke aan bakspullen is ook dat u er steeds een thema aan kunt geven, zoals Pasen, Kerstmis, Valentijn, winter ... Tijdens de kerstperiode kun je zelfs zorgen voor enkele geschenksets rond bakken, altijd een leuk cadeautje voor onder de boom. En tot slot moet u tijdens het contact met de klant zeker de nadruk leggen op het gebruiksgemak van de vormen.

Lekué

VOOR DE EXPERT

Uitgebreid assortiment

Consumenten met flink wat bakervaring kun je niet meer verleiden met een simpele bakvorm. Het assortiment voor deze doelgroep moet enerzijds uitgebreider zijn, maar anderzijds ook dieper. Denk aan specialere bakvormen zoals een tulbandvorm of een madeleinevorm. Ook de tarte-tatinvorm in gietijzer kan de interesse van de expert opwekken. En vormen in aardewerk zijn mooi voor het oog, maar vereisen wel het gebruik van bakpapier. Verder zien we ook dat de vormen met een geperforeerde bodem een grote opmars kennen, iets wat zeker interessant is voor de expert. Het aanbod kan dan verder aangevuld worden met specialere accessoires zoals bakparels, icing sets ...

Winkelaanpak

Wat de winkelaanpak voor de expert betreft, ook hier is een aantrekkelijk opgebouwd concept een must voor een goede verkoop. Aangezien het aanbod wat groter is, kunt u nog werken met borden boven aan het rek/ display voor een goed leesbaar geheel. Tot slot kunt u het aanbod in de verf zetten in folders of magazines die zich echt richten tot de bakexpert.

TRENDS

Enkele jaren geleden waren de cakepops, macarons en whoopies hot and happening. Vandaag zijn er geen echte uitschieters, maar we zien wel enkele kleinere trends. Zo kan het verhaal van zelf allerlei soorten brood maken op steeds meer belangstelling rekenen. En ook zelf koekjes bakken komt meer en meer op de voorgrond, al dan niet samen met de kindjes. Maar voorlopig kunnen we niet van echte hypes spreken.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Consument wil plantaardige zuivelalternatieven

De huidige plantaardige (r)evolutie zorgt voor een fundamentele shift in de consumptie. aantrekkelijke innovatieve producten zijn cruciaal, en ze lonken dan ook in alle categorieën.

Waarom funcooking het leven ook echt leuker maakt

Wil je een etentje geven, maar heb je geen zin om uren alleen in de keuken te slijten? dan is funcooking net wat je zoekt. van een tafelbarbecue tot een intelligente fondue: funcookingtoestellen komen in veel maten en vormen.

Feestdagen 2024: luxe, gemak en duurzaam genieten

Met een stijgende inflatie blijven consumenten bewust omgaan met hun uitgaven, maar tegelijk zoeken ze naar luxe en gemak om de feestvreugde tijdens de eindejaarsperiode hoog te houden. kortingen, kant-en-klare maaltijdoplossingen en duurzame keuzes hebben hierin een sleutelrol.

Ten huize van de kinder hardware

Een beetje tegen de trend in liet de kinder hardware (buggenhout) zijn nieuwe gebouw volledig onderkelderen om méér voorraad in huis te kunnen hebben. een erg grote troef, vindt leen de kinder. “onze klanten hebben alles onmiddellijk nodig. je kunt hen één keer teleurstellen, maar na de tweede keer zullen ze naar ergens anders gaan. sinds we in het nieuwe gebouw zitten, kunnen we daarnaast veel meer laten zien aan de klanten. er ligt veel meer in de rekken dan vroeger, terwijl we toch bredere gangen hebben gemaakt om een gevoel van ruimtelijkheid te creëren. voor klanten is een winkelbezoek veel aangenamer geworden.”

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine