ChocolateriePremium

VIJF TIPS VOOR EEN SUCCESVOL RAYON

1. Op basis van de consumentenbeslissingsboom wordt aangeraden om de segmenten tabletten/bars (om te genieten), pralines (om te delen/schenken) en countlines/small bites (voor de kleine honger/ on the go) van elkaar te scheiden in het rayon.

2. Daarna is het aangewezen om binnen die segmenten de merken te groeperen. Het best in verticale blokken om de leesbaarheid van het rayon te verhogen.

3. Binnen de merken kan er dan per variëteit gewerkt worden. Zo sluit het rayon perfect aan op de manier waarop de shopper de categorie onderverdeelt en op zoek gaat naar zijn favoriete product.

4. Naast de indeling van het rayon zelf is ook de plaatsing van het rayon binnen de winkelruimte belangrijk. Chocoladerayons die naast complementaire categorieën (bijvoorbeeld koffie/thee) geplaatst worden, dragen bij aan meer groei van beide categorieën.

5. Aangezien we ons in een categorie met heel wat impulsaankopen bevinden, is het belang van visibiliteit buiten het rayon zeker niet te onderschatten. Shoppers confronteren met de chocoladecategorie in 'high traffic'-zones op de winkelvloer blijft nog altijd een garantie voor extra verkopen.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine