Onderhoudsproducten
De verkoop van onderhoudsproducten in de schoendetailhandel en bij de schoenherstellers krijgt vaak een stiefmoederlijke behandeling. Nochtans genereert de verkoop van die producten meer omzet, met een behoorlijke winstmarge, en draagt die bij tot de algemene klanttevredenheid.
Shoes onderzocht: ONDERHOUDSPRODUCTEN BLIJVEN ONMISBAAR IN SCHOENDETAILHANDEL
Uit een onderzoek dat uw vakblad Shoes de voorbije weken heeft gedaan bij haar lezers blijkt dat volgens 67% van de respondenten de vraag naar deze productcategorie de voorbije vijf jaar gelijk is gebleven of gestegen.
Zo stimuleert u KLANTTEVREDENHEID
Etaleer uw assortiment zichtbaar en denk eraan dat professioneel advies bij de verkoop onontbeerlijk is. De merken helpen u bij de productkeuze, organiseren infosessies en leveren graag de nodige ondersteuning.
tips om uw omzet te doen stijgen
De klant heeft inderdaad al een (belangrijk) bedrag uitgegeven aan een nieuw paar schoenen, maar wil daar dan ook maximaal van genieten. Optimaliseer dus de verkoop van onderhousproducten dankzij deze tips.
ONDERHOUD specifiek voor SNEAKERS
In tegenstelling tot stadsschoenen worden sneakers vaak van dag tot dag gedragen, waardoor ze heel wat te verduren krijgen. Een goed onderhoud zorgt ervoor dat de sneaker er als nieuw blijft uitzien en een hele poos langer meegaat.
Trends en innovaties
De onderhoudsproducten volgen de schoenentrends. Sneakers en metallic zijn populair en krijgen dan ook specifieke onderhoudsproducten die de schoenen langer laten meegaan en er beter doen uitzien.