DOSSIER SERVIEZEN
Tapasconcept
PRESENTATIE
KERSTCONCEPT
Laat JONGEREN zelf servies COMBINEREN
kommen
koffie en thee
HOE KUNT U SERVIES HET BESTE PRESENTEREN?
De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust. Rustgevend of net opvallend: kleuren, vormen en maten worden door elkaar gegooid om een persoonlijke stijl te creëren. Het is dan ook van groot belang om die diversiteit met een sfeervolle presentatie in de kijker te zetten. Het segment kent veel vernieuwing, dus blijf de innovaties etaleren in uw winkel of op sociale media en u zal merken dat het de perfecte manier is om extra volk naar de zaak te lokken.
KERSTCONCEPT BIEDT VELE MOGELIJKHEDEN
De kerstperiode is hét uitgelezen moment om serviesgoed aan de man of vrouw te brengen. Enerzijds is dit een categorie die het heel goed doet als cadeauartikel én anderzijds krijgen consumenten tijdens deze gezellige feestperiode veel mensen over de vloer en pakken ze graag uit met iets nieuws op tafel. Fabrikanten spelen daarop in en brengen speciale kerstserviezen op de markt of stoppen hun eerder neutrale collecties in een echt kerstkleedje.
LAAT JONGEREN SERVIEZEN ZELF COMBINEREN
Jongeren haken snel in op de serviestrends van het moment zoals bijvoorbeeld gekleurd servies in organische vormen. In ieder geval moet het servies de persoonlijkheid van de jonge consument weergeven, waarbij natuurlijke materialen heel populair zijn. Daarbij stelt hij of zij ook eigenhandig serviezen samen, vanuit het gevoel, een concept of een stijl.
KOMMEN ZIJN ESSENTIEEL IN HET HEDENDAAGSE EETGEBEUREN
Kommen maken van oudsher deel uit van het dagelijkse leven. In al hun verschillende vormen en groottes zijn het vandaag nog essentiële stukken in de moderne keuken. Designers halen alles uit de kast om hun ontwerpen perfect te
doen aansluiten bij onze internationale eetcultuur. Pasta, Aziatisch, foodsharing en de gezonde keuken zijn concepten die kommen én bijbehorende accessoires doen verkopen.
Consument wil thuis koffie en thee geserveerd zoals in horeca
Beleving, het ‘buzzword’ van de laatste jaren, is nu volop doorgedrongen in de presentatie van koffie en thee bij de consument thuis. Men wil thuis dezelfde koffie- en theebeleving als op café en restaurant: met mooi porselein of aardewerk en verschillende accessoires. De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust.