WijnenPremium

Bakkerij Buntinx

INGEDIEND DOOR: Bakkerij Buntinx
NAAM EN VOORNAAM: Michelle Buntinx
TELEFOONNUMMER: 089/50.40.09
E-MAILADRES: michelle@bakkerij-buntinx.be
PROJECT: Een nieuwe winkel met een vernieuwend concept
DOELSTELLING(EN): De unieke beleving en het totaalconcept staan centraal.
LOCATIE VAN HET PROJECT: Maaseik
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Karl Ackx, Bossuyt shopinteriors
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Bossuyt shopinteriors

Bakkerij Buntinx-Withofs

ARCHITECTUUR/DESIGN

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

Industrieel, landelijk, met hoogwaardige materialen.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

We kozen voor een landelijk/industriële look dat tijdloos is, waardoor iedere klant zich meteen thuis voelt.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Het pand, dat voorheen een schoenenwinkel met stockruimte was kreeg een nieuwe functie. De grootste uitdaging was om het totaal vooropgestelde concept te plaatsen in een te renoveren pand.

Bakkerij Buntinx

INVULLING RUIMTE

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

Bij de ingang komt de klant terecht in de take-away zone, waar men verse salades, soepen en gekoelde dranken zelf kan nemen. Verder is er een broodjescorner waar broodjes à la minute worden klaargemaakt en een shop in shop van chocolade. Het bakkerijgedeelte is helemaal naar de voorgrond gebracht. Het brood is geplaatst in imposante hangrekken bevestigd aan het plafond.
Daarnaast is er een ‘horeca-gedeelte’ waar leuke gerechten worden geserveerd, die allemaal in het teken van brood staan. Ook hier is er goed nagedacht bij het gebruik van de materialen.

Bakkerij Buntinx

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Ja, de klant wordt als het ware door de hele winkel geloodst waardoor hij of zij voorbij alle producten passeert. Alles werd ook naar de voorgrond gebracht zodat er buiten het brood geen producten tegen de wand zijn geplaatst.

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

Verlichting is een belangrijke factor. We hebben ervoor gekozen om het plafond en alle muren zwart te schilderen. Dankzij de grote glaspartijen en de goede verlichting komt dit goed tot zijn recht.

Hoe is de etalage opgevat?

De winkel is voorzien van vele glaspartijen, waardoor de winkel en eetruimte zelf dienst doen als etalage.

Bakkerij Buntinx

KEUZE MATERIALEN

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Carrara marmer, gerecupereerd olm hout, zwarte marmer.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?

Het is een hip concept waar de materialen bijdragen tot duurzaamheid. Er is gekozen voor natuurlijke materialen, wat ook voor een luxueuze uitstraling zorgt.

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja, ons gebak komt nu nog beter tot zijn recht. Klanten komen reeds van enkele dorpen verder voor onze patisserie, en dit zal alleen maar toenemen dankzij onze nieuwe winkel.

Bakkerij Buntinx

KLEURENBakkerij Buntinx

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

Zwart/wit/hout

AFWERKING

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Er is gekozen voor zeer duurzame materialen. Natuursteen en gerecupereerde olm staan centraal.

DUURZAAMHEID

Hoe is er rekening gehouden met het beperken van de ecologische voetafdruk?

Onze koelingen werden allemaal geplaatst op een CO2 centrale.

TECHNOLOGIE

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten zoals bijvoorbeeld digitale schermen, RFID technologie of Beacons?

Er is een pick-up point aan de zijgevel waar klanten hun bestellingen (via webshop) mits voorafbetaling kunnen afhalen.

Bakkerij Buntinx

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Bakkerij adams

De winkel mocht geen standaard bakkerswinkel worden. we wilden een moderne, warme winkel creëren met een sterke link naar de ambacht. producten moeten in het oog springen, de kwaliteit en luxe moet gezien worden evenals het mooie, ambachtelijke bakkersvak. daarom willen we laten zien wat er achter de schermen gebeurt. al sinds we bestaan is onze pay off 'het geheim van de bakker...' dit laten we al zien via columns, onze nieuwsbrief, socials en dat wilden we ook in het echt laten zien. we wilden tonen hoe mooi het vak is, hoe onze bakkers de lekkerste gebakjes maken en worstenbroodjes invouwen, hoe hard ze werken, dat er ook wel eens iets kan mislukken en dat alles vers is. zo kan men de kennis en ambacht zien, ruiken, voelen en proeven. we streven naar een winkel waar de klant zich welkom voelt, waar service en persoonlijke aandacht voor de klant centraal staan en men het bakkersvak een beetje kan beleven.

Shop design awards 2018

Op 21 februari werden voor de eerste keer de shop design awards uitgereikt. tijdens een feestelijk avond werden de winkeliers met de best ingerichte nieuwe of vernieuwde winkel beloond voor hun investeringen. er waren in totaal 67 projecten genomineerd, verdeeld over zes categorieën. de award wordt georganiseerd door de retailmagazines en enkele bouwmagazines van professional media group.

Eurocis 2018: instore analytics

Digitally based in-store analytics can provide retailers with valuable control and comparative data on individual outlet performance, the attraction of ranges and the impact of in-store displays for controlling the success of their marketing measures. the data required is furnished by modern ip cameras and smart evaluation programs. at eurocis 2018 in düsseldorf the exhibitors will show what is feasible today.

Two oh five - the bakery

Met de nieuwe winkel wilden we een koffiebar creëren bij de bakkerij en het huismerk two oh five uitbouwen.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine