Presenteer brievenbussen zo aantrekkelijk mogelijk
Accessoires zijn een must
PIEK IN DE LENTE
De verkoop van brievenbussen wordt gekenmerkt door een piek in de lente (maart tot juni). Dit is de periode waarin mensen hun huis en tuin onder handen nemen na de winter. Ook de brievenbus hoort daarbij. De fabrikanten spreken van een verschil tussen Vlaanderen en Wallonië, waar vooral de goedkopere modellen het goed doen en er minder interesse is in hoogstaande materialen (bv. natuursteen uit China in plaats van uit België).
AANTREKKELIJKE PRESENTATIE
U zorgt het best voor een gestructureerde en mooie presentatie van de brievenbussen in uw winkel. Het is raadzaam om de producten per merk uit te stallen en vervolgens per soort/ materiaal. Bij sommige fabrikanten kunt u terecht voor aantrekkelijke displays of borden met info over de eigenschappen en onderdelen. Sowieso is het belangrijk om variatie te voorzien in uw demomodellen qua stijl, materiaal, kleur en prijsklasse.
ACCESSOIRES: EEN MUST
Gezien de populariteit van vrijstaande brievenbussen, is het belangrijk dat u de nodige accessoires aanbiedt aan uw klanten zoals losse palen, bogen en voeten. Ook cilindersloten en sleutels horen thuis in het schap, bijvoorbeeld wanneer een slot aan vervanging toe is. Verder kunt u ook naamplaatjes en krantenrollen in uw assortiment opnemen. Zo krijgt uw klant een totaalpakket en keert hij tevreden huiswaarts, met de brievenbus die perfect bij hem past.