On-the-go, impulsproducten bij uitstek
BESTSELLERS COMBINEREN AANTREKKELIJKE LOOKS MET GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID
De on-the-gotrend is nog steeds springlevend en dat zorgt alweer voor een karrenvracht aan nieuwkomers voor onderweg. De vele praktische en slimme on-the-go-oplossingen zorgen ervoor dat eten en drinken altijd vers en op de juiste temperatuur blijft. Met een hedendaags on-the-goassortiment bied je de consument het complete plaatje voor een lekkere, zelfbereide maaltijd onderweg.
Hybride
Nieuw zijn vooral de hybride producten, voor voedsel en drank tegelijkertijd. Dat kan met behulp van verschillende compartimenten, maar er is bijvoorbeeld ook een 'voedselthermos', die je voor soep of voor een warme lunch kunt gebruiken.
VOOR VOEDSEL
Ontbijt
We zien dat mensen 's morgens meer en meer havermout, granola, yoghurt en fruit meenemen. Om in te spelen op die gezondheidstrend pakken fabrikanten uit met handige doosjes en potjes die gebruikmaken van verschillende onderverdelingen. Zo kan men alles mooi gescheiden bewaren tot op het moment van consumptie en blijft alles lekker krokant en vers.
Lunch
Ook voor slaatjes, snacks en tussendoortjes on-the-go bestaan er heel wat oplossingen waarin elk gerecht lekker vers blijft: lunchpotten- en boxen, bento-boxen, fruit- en groentepotten, snackpotten, saladeboxen ... En net zoals voor de ontbijtoplossingen, wordt er gewerkt met verschillende compartimenten zodat men alles gescheiden kan meenemen en de ingrediënten lekker vers en knapperig blijven. Uiteraard is alles ook sterk en 100% lekdicht.
Bestek
Naast de vele doosjes en potjes, zien we ook meer en meer duurzaam on-the-gobestek dat gemaakt is om duizenden malen opnieuw gebruikt te worden. 100% recycleerbaar, gebruiksvriendelijk, vaatwasbestendig en handig om op te bergen: een mooi alternatief voor plastic wegwerpbestek.
VOOR DRANKEN
Mensen die vaak onderweg zijn, willen ook graag hun favoriete drank meenemen. Water, thee, koffie of soep, voor alles bestaat er wel een oplossing. Het aanbod is dus bijzonder groot: thermische flessen, isoleerflessen, waterflessen, reisbekers, drinkbekers voor de allerkleinsten ... Ook hip zijn de waterflessen die je kunt vullen met fruit en/of kruiden om je eigen infusies te maken. Met de bekers met ingebouwde theefilter maak je je favoriete thee rechtstreeks in de beker.
Belangrijk bij de producten voor drinks to-go is de gebruiksvriendelijkheid
Gebruiksvriendelijk
Belangrijk bij de producten voor drinks to-go is de gebruiksvriendelijkheid. Dit wil zeggen dat er voor elke situatie - studeren, sporten, vergaderen ... - een dop of sluiting bestaat. Bij sommige producten moet je zelfs geen dopje losschroeven om te drinken, gewoon een klik en je kunt drinken. Uiteraard moeten de flessen en bekers volledig lekvrij zijn, goed isoleren en eenvoudig te reinigen zijn (liefst in de vaatwasmachine).
Assortiment samenstellen
Hardrunners
Hardrunners voor on-the-gofood zijn de lunchpotten en bentoboxen in verschillende maten. En laten we ook zeker de gewone brooddozen niet vergeten. Op het vlak van drinks is de herbruikbare waterfles alomtegenwoordig. Wegwerp plastic flessen maken plaats voor duurzame exemplaren. Waterflessen - en dan vooral de grotere formaten - zijn vandaag dus echte hardrunners. En daarnaast mogen we ook de markt van de on-the-gokoffiebekers niet onderschatten.
Aanvullende producten
Herbruikbaar bestek of rietjes maken het nog gemakkelijker om onderweg te eten en te drinken. Ook het aanbod van stijlvolle koeltassen groeit. Zo kan je bijvoorbeeld de verschillende potjes van je lunch vers meenemen naar het werk of je drankje fris bewaren tijdens een lange autorit.
WINKELPRESENTATIE
Zien doet kopen
On-the-goproducten worden heel vaak op impuls gekocht. U stelt ze dan ook best zo zichtbaar mogelijk op in de winkel. Een weldoordacht schappenplan dat de producten laat spreken is een must. Die opstelling kan verder aangevuld worden met displays op de winkelvoer en/of toonbankdisplays om bepaalde innovaties of leuke producten extra in de kijker te zetten. Ook POS-materiaal zoals wobblers, consumentenfolders, posters en tentkaarten kunnen daarbij helpen.
Piekmomenten
Het on-the-goaanbod wordt het hele jaar door gesmaakt, maar op bepaalde momenten zijn de producten extra aantrekkelijk en verdienen ze dus net dat ietsje meer aandacht in de winkel. Zo nemen consumenten vanaf de lente weer vaker slaatjes mee naar het werk. In augustus en september krijgen de lunchboxen en drinkflessen extra aandacht van studenten die zich klaar maken voor het nieuwe schooljaar. En op het einde van het jaar zijn de on-the-gogiftboxen dan weer bijzonder leuk als cadeautje.
Voldoende voorraad
Hoeveel oppervlakte u voorziet voor het on-the-gogebeuren hangt af van de beschikbare ruimte in de winkel en het cliënteel dat bij u over de vloer komt. Van alle producten die u aanbiedt, hebt u best wel een kleine voorraad in huis. Wie wil concurreren met de webshops, moet immers een breed en diep aanbod hebben, mét voldoende voorraad.
WINKELCOMMUNICATIE
Productkennis
Om de klant goed te kunnen informeren, is productkennis onontbeerlijk. Goed op de hoogte zijn van wat u verkoopt, gecombineerd met overtuiging is nog steeds de beste manier om te verkopen.
Filmpjes
Naast POS-materiaal en displays, kan u ook filmpjes inzetten om de aandacht van de consument te trekken. Sommige fabrikanten ontwikkelen leuke filmpjes over hun producten om te gebruiken op social media maar ook in de winkel.
Demo's en recepten
Tot slot kan u de consument nog extra triggeren door demo's in de winkel te geven en creatieve recepten mee te geven voor gevarieerde lunchboxen. Ook die verhogen de visuele aantrekkelijkheid van het gamma.