Klein elektroPremium

INNOVATIES

ZUINIGERhoover

Met de invoering van het energielabel voor stofzuigers, heeft de EU de verkoop van energieverslindende toestellen fors aan banden gelegd: het maximale vermogen van een stofzuiger mag niet hoger dan 900 watt zijn. Maar: wattage zegt niets over zuigkracht. In tapijtenland Engeland gingen ze op hun achterste poten staan, toen de EU een verbod afkondigde op de verkoop van stofzuigers met hoog vermogen. Ook bij ons leeft nog altijd de hardnekkige mythe dat wattage doorslaggevend is voor de zuigkracht. Fout! Veel belangrijker zijn luchtdichtheid, interne luchtcirculatie en borstel- en mondstukontwerp. Dat impliceert dat ook een kwaliteitsvolle afwerking zeer belangrijk is, en dat het cruciaal is om ook de bijbehorende filters en zakken te gebruiken, aangezien de originele prestaties van het toestel daarop zijn afgestemd. Een handige manier om een einde te maken aan de verwarring omtrent wattage en zuigkracht? Verwijs uw klant naar de onderzijde van de energielabels, waarop de stof­opname op harde vloeren en tapijt expliciet vermeld staat. Zakken en filters voldoende vaak reinigen is hier de boodschap, zo niet verliest het toestel aan zuigkracht.

STILLER

Aangezien stilte voor menige consument een belangrijk aankoopcriterium is, blijven fabrikanten hun toestellen ook op deze parameter perfectioneren. Om u een idee te geven: een doorsnee stofzuiger produceert zo'n 75 à 78 dB. Elke 3 dB minder komt overeen met een halvering van de geluidsdruk. Toestellen die op vol vermogen minder dan 69 dB produceren, worden als 'stil' beschouwd. Maar het kan nog geluidsarmer: de stilste stofzuiger zonder zak produceert 66 dB, de stilste mét zak amper 61 dB. Ook het geluidsniveau wordt voor de consument kenbaar gemaakt via het nieuwe energielabel.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

“meer dan ooit cruciaal om innovaties bij de consument te promoten”

De coronacrisis gooit onze prioriteiten door mekaar en heeft een enorme impact op ontelbare bedrijven en handelszaken. daniel van dongen, country manager benelux gekozen product van het jaar, benadrukt in onderstaand interview dat het net daarom cruciaal is te blijven innoveren en die innovaties te toetsen bij de klanten. primordiale schakel in dat proces is gekozen product van het jaar, een logo dat de stem van de consument uitdrukt.

Innovaties tillen pannen tot een hoger niveau

Fabrikanten leveren allerhande inspanningen om aan de steeds hogere eisen van de consument te voldoen. dat levert interessante innovaties op in het segment van de pannen. welke evoluties bepalen de keuze van uw klant?

98% koopt jaarlijks ultraverse zuivel

Twee trends staan sinds twintig jaar garant voor vernieuwing en dynamiek in de categorie zuivel: gezondheid en plezier. verder is zuivel een productgroep die stevig is gestoeld op degelijke klassiekers enerzijds en rake innovaties anderzijds. een hoofdrolspeler op de belgische markt is danone. we ontmoeten er een van de category managers, aurélia boes. zij schetst de zekerheden en uitdagingen in de zuivelcategorie.

Vooral ecologische innovaties bij wasmachines

De veeleisende consument verwacht veel van zijn wasmachine. een propere was blijft natuurlijk het belangrijkst, maar daarnaast zijn ook criteria zoals snelheid, het aantal decibels en ecologie van belang. producenten spelen hierop in met tal van innovaties. vooral op het vlak van ecologie, snelheid en textielverzorging zetten de fabrikanten massaal in op technologische nieuwigheden.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine