Huppa, uw fresh food partner
Versmelting Franky Fresh Food en Upfresh een feit
De jaarlijkse huisbeurs van Franky Fresh Food in het stadion van KAA Gent was begin oktober 2024 voor het eerst de huisbeurs van Huppa. Daarmee is het samengaan van Franky Fresh Food en Upfresh nu compleet. Huppa is voortaan uw fresh food partner.
Grote spong voorwaarts
De gefuseerde familiebedrijven UpFresh en Franky Fresh Food - samen goed voor meer dan 120 jaar ervaring, 7 vestigingen over heel België en 400 medewerkers - werken voortaan onder één merkidentiteit: Huppa. Het is geen toeval dat de nieuwe naam van de gebundelde krachten van families Naessens (Franky Fresh Food) en Depuydt (Upfresh) klinkt als een uitroep: "Hup, hier heb je het!". Het is ook een vertrouwd antwoord dat meteen verbindt. De naam ‘Huppa’ komt voort uit het woord ‘Hup’, een aanmoediging die staat voor snelheid, connectie en actie. Daarnaast staat het ook voor samenwerken, bouwen op vertrouwen en altijd klaarstaan.
Niet kakelen, maar eieren leggen
Huppa is snel, dynamisch en altijd in beweging. De naam weerspiegelt perfect de mentaliteit: laagdrempelig en speels, maar zonder poespas. Niet kakelen, maar eieren leggen. Zo verbindt Huppa mensen, producten en ideeën in één vloeiende beweging. Vanuit het familiale karakter, gedreven door smaak en met veel goesting voor innovatie en ontzorging maakt Huppa elke dag opnieuw het verschil in vers.
Dé go-to referentie in vers
Die eenmaking houdt duidelijk meer in dan enkel een naamsverandering en het verzoenen van de kleuren magenta en oranje. Met de fusie komt ook een versterking van de service én de expertise, om zo dé go-to referentie in vers te zijn en blijven.
Vlotte beschikbaarheid van het volledige assortiment
Het samengaan creëerde een toonaangevend, innovatief versplatform voor lokale, nationale én internationale merken. Zo kan Huppa op een duurzame manier met klanten, leveranciers, medewerkers en partners samenwerken op lange termijn, met groei voor alle partijen. Naast het versaanbod van ruim 12.000 producten biedt Huppa haar b2b-klanten een 'next-day delivery', wat mogelijk is dankzij het recent gebouwde, volledig geautomatiseerde koelmagazijn. Met die investering kan Huppa nog flexibeler inspelen op de klantenbehoeften en garanderen ze vlotte beschikbaarheid van het hele assortiment.
Eerste huisbeurs van Huppa: Food Fair 2024
Van 13 t.e.m. 16 oktober 2024 vond in de Planet Group Arena (thuisbasis van voetbalploeg KAA Gent) voor het eerst de huisbeurs van Huppa plaats. Maar liefst 75 partners van dé fresh food partner stelden er hun producten voor aan de meer dan 5.000 professionals die de beurs bezochten. Naast de kennismaking met de nieuwe merkidentiteit ontdekten de klanten van het ene familiebedrijf meteen ook de andere producten die door het andere familiebedrijf worden aangeboden. Zo bood Huppa zeker voor iedereen iets nieuws.
Naast de kennismaking met (nieuwe) verse delicatessen was de huisbeurs natuurlijk ook opnieuw een gezellig samenzijn tussen de verschillende partners, aangenaam omkaderd met een hapje en een drankje.
