Sterke drankenPremium
 

DE VIJF BELANGRIJKSTE 'APERO FACTS'

1. Ondanks de accijnsverhogingen op sterke drank blijven aperitieven een sterk segment.
2. Vermout wordt het nieuwe hippe drankje maar de populariteit van de gin&tonic is nog lang niet voorbij.
3. Het zijn niet enkel de klassieke dranken meer die onder de noemer aperitief vallen, het segment wordt steeds uitgebreider.
4. Crossselling en special deals werken bij de klant, als je hen maar kunt inspireren.
5. Tijdens de twee cruciale periodes, zomer en eindejaar, worden er extra campagnes gevoerd om de klant aan te zetten tot kopen.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Belg blijft charcuterie-eter maar wisselt af

De categorie charcuterie is vrij stabiel over de jaren heen. in 2016 kocht de belgische consument iets minder vleeswaren dan het jaar voordien, maar door een hogere gemiddelde charcuterieprijs stegen de bestedingen lichtjes. vandaag koopt de gemiddelde belg zo'n 11 kg vleeswaren en besteedt hij er 128 euro aan. dat blijkt uit een onderzoek van vlam op basis van gfk-cijfers. opvallend: consumenten blijven een stijgende belangstelling voor gezonde voeding tonen. ook innovatie en variatie, authenticiteit en kleinere porties spelen een belangrijke rol, net als de apero- en snackingproducten en het kidsaanbod.

E-commerce

E-commerce wordt meer en meer m-commerce (bestellen via tablet of smartphone) en de belangrijkste reden om online aan te kopen blijft gebruiksgemak: ziedaar de belangrijkste conclusies van de achtste e-commercestudie, die comeos voorstelde op de jaarlijkse summer happening. het staat vast dat het vertrouwen in online shoppen in de afgelopen tien jaar gigantisch is gegroeid; het aantal online kopende belgen is voor het eerst in enkele jaren weer licht gestegen. opvallend: bij de keuze tussen online en offline geeft het gemak de doorslag, bij de keuze tussen onlinewebshops primeert de prijs dan weer.

Onderzoek naar franchising in belgië

Klant koopt minder charcuterie maar is te verleiden met authenticiteit

Charcuterie heeft een vaste plaats veroverd in onze dagelijkse voeding. ham blijft favoriet, maar gevogelte is dankzij zijn gezondere perceptie in opmars. groeikansen voor de retailer liggen in een hernieuwde aandacht voor de verstoog; de consument stelt immers een goede service op prijs. daarnaast wordt het best ook afgeweken van de traditionele indeling in het koelschap. focus daarnaast op bijkomende consumptiemomenten zoals het aperitief en op producten met een positief verhaal en een traceerbare herkomst. innovaties spelen ondertussen in op ambachtelijkheid, natuurlijkheid en dierenwelzijn.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine