76% VERKIEST PRODUCT MET HET RODE LOGO
WINNAARS GEKOZEN PRODUCT VAN HET JAAR ZIJN BEKEND
Voor de dertiende keer op rij maakte ‘Gekozen Product van het Jaar’ de winnende innovaties bekend die de Belgische consument wisten te overtuigen. Voor deze editie werden zo’n 200 producten door meer dan 10.000 consumenten beoordeeld en goedgekeurd. Hiervan werden 50 producten benoemd tot winnaar.
Ontdek hier de winnaars
Beroemde rode logo
Heel 2021 lang mogen de winnende producten het beroemde rode logo dragen op hun verpakking verpakking, POS, website, print, of in hun reclameboodschappen. Dat schenkt hun een grotere zichtbaarheid en het is inmiddels bewezen dat het logo ook hun verkoop doet toenemen. 76% van de Belgen verkiest immers een product met het logo boven een product zonder. Nieuw is dat de organisatie de winnaars een nieuwe oplossing biedt om relevante content te delen met de consument in de vorm van een uniek QR-code logo. “Ons logo is nog nooit zo krachtig geweest als overtuigingsmiddel en verleidingstool als in deze periode, die ons dwingt onze creativiteit te verdubbelen en volledig in harmonie te zijn met het snel veranderende gedrag van de consument” aldus Katia Van Eecke.
Verkiezing in verschillende stappen
Na ontvangst van de kandidaturen beslist een comité van experten over de verkiesbaarheid van de ingeschreven producten en wordt er een onderverdeling in categorieën gemaakt. Daarna stemt een panel van 10.000 respondenten op basis van 3 criteria: aantrekkelijkheid, innovatieperceptie en tevredenheid. Daarnaast volgt een producttest bij 120 gezinnen. Deze test is gebaseerd op de consumentenervaring van het product en wordt geïntegreerd in de uiteindelijke resultaten van de onafhankelijke studie, uitgevoerd door Nielsen. Het product met de hoogste score in elke categorie krijgt het logo ‘Gekozen Product van het Jaar 2021’.