Shop design awardsPremium

Group Eko

 

FIRMA: EKO bvba
NAAM EN VOORNAAM: Kaya Ilhan
TELEFOONNUMMER: 0487 42 35 99
E-MAILADRES: info@groupeko.com
PROJECT: verhuizing en uitbreiding bestaande winkel met een nieuwe concept.
DOELSTELLING(EN): Onze doelstelling is dat wij door deze innovatie ons klanten beter kunnen bedienen en hun wensen vervolledigen. Ons omzet nog meer verhogen en producten verkopen waar meer winst marge mogelijk is. Van een klassieke conceptnaar een nieuwe idee over stappen zodat ons eindklanten hun thuis kunnen voelen. De bedoeling is dat wij met het nieuwe pand een grotere marktaandeel in de omgeving willen vastleggen. Wij zijn 24/7 open aangezien er geen andere onderneming in de omgeving actief is met deze openingsuren in ons branche. Met ons nieuwe concept en een nieuwe pand hebben wij als onderneming de doelstelling gezet om een constante groei te blijven zien in de cijfers. Dat hebben wij eerder gerealiseerd bij het overname van de klassieke Krantenwinkel en nu na 4 jaar wilden wij de 2 de stap zetten naar een nieuwe concept. Bij deze zijn wij overgaan van een klassieke Krantenwinkel naar een Foodshop concept waar wij met een groter assortiment, gemotiveerde werknemers en een aantrekkelijke omgeving voor iedereen zorgen zodat de klant met een goed gevoel onze winkel kan bezoeken en zijn/haar aankopen kan doen. Wij gaan als onderneming het volgende aanbieden: Kranten, tijdschriften, magazines, Lotto, krasbiljetten, sigaretten, tabak, potten tabak, emmer tabak, sigaar, elektronische sigaretten, wenskaarten, schoolgerief, bureaumateriaal, snoepwaren, bijna 250 soorten dranken, alcoholische dranken, huishoudelijke goederen, ijs, elektrische en elektronische goederen, spellen, alle soorten herlaadkaarten en giftboxen, telefoons en accessoires, en een volledige food corner.
LOCATIE VAN HET PROJECT: Hoevenzavellaan 77, 3600 te Genk
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: First Impression Projects en Studio 5802
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: FIP First Impression Projects, Yusproc bvba, Electro Kalco, DYHK Horeca & Koeltechniek, SMEVA, Electrolux, Creavit, S&D Service centrale verwarming en sanitair, ALCO Security, Rota Ramen & Deuren, M&M Vloeren, Gondella, HTD Lichtreclame & Neon, Vertico-IT Solutions - Kassa systemen, Trivec - witte kassa systeem
BUDGETTERING: Vooropgesteld budget: 368.000 euro. Uiteindelijk budget/totale kostprijs van het project: 420.000 euro

 

 eko shop

Architectuur/design

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

De ontwerp is gemaakt met de input van eigenaars en ervaring van architectuur. Wij als eigenaars hebben ons visie voorgesteld en aan de hand van de ervaring van ons architect en designer na meerdere maal aanpassingen is huidige concept gerealiseerd zowel binnen als buiten.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

De architectuur is met de feedback van ons klanten door de jaren heen gerealiseerd zodat de ruimte en indeling optimaal
volgens klanten gebruikt kunnen worden.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Er waren toch paar uitdagingen die geïmplementeerd moeten worden tijdens de werken. De indeling, isolatie van de gebouw, IT-gedeelte, machinepark en reclame gedeelte. Deze hebben wij budgetair in samenwerking met de architect en aannemers opgelost.

 

Invulling ruimteeko shop

 

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

De winkel bestaat uit 3 hoofd zones. De eerste zone bij inkom is de Foodcorner de tweede zone is de Shop gedeelte en als derde zone hebben wij de gedeelte van weddenschap automaten. Deze indelingen hebben wij bepaald uit de feedback van
ons klanten en uit bestaande structuur en dit alles samen in verbeterde manier overgezet naar ons nieuwe concept. Wij hebben hierover veel brainstorm gedaan om de beste eruit te halen conform met alle vergunningen en wetgevingen. Deze is ons gelukt na veel overleg met ons architect, designer en aannemers.

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Er is zeker een bepaalde routing aanwezig in ons winkel wat betreft verkoop psychologie. Alles is uitgedokterd volgens experten die jaren ervaring hebben in deze sector.

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

De verlichting die is gekozen voor de indeling van de ruimtes en zones door ervaren mensen die weet hebben over de gang van zaken. Hierbij hebben wij zeker op 2 belangrijke punten opgelet. De eerste was duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid en de tweede punt was de milieuvriendelijkheid van gebruikte materialen. De beide hebben wij heel goed gecalculeerd in de mate van ons budget.

 

Keuze materialeneko shop

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Bij het maken van keuze wat betreft de materialen voor interieur, meubilair en aankleding en de rest is in samenspraak met ons architect en aannemers na overleg gedaan zodat wij de juiste keuze konden maken wat betreft duurzaamheid, kwaliteit, uitvoering volgens de normen van Brandpreventie en milieuvriendelijkheid. En dit allemaal passend aan ons budget.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de winkelwil uitstralen?

Alle gekozen materialen, bekleding en resterende keuzes die wij gemaakt hebben geven de uitstraling van ons winkel met de gedachte concept die wij in ons hoofd hadden. Alle puzzels passen nu in mekaar zodat de geheel of zonaal de concept geslaagd is.

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja zeker, daarvoor hadden wij al meningen opgeschreven van ons bestaande klanten. Door ons eigen input en die van de klanten heeft de keuze bepaald van de gebruikte materiaal en inhoudelijke gedeelte van de concept.

 

Kleuren

eko shop

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

Door mijn eigen zoon die als één van de bekende designers in België is en die werkt voor een groot bekend bedrijf ook als designer. Wij hebben in eerste instantie een logo laten uitwerken vertrekkend daaruit zijn wij naar de keuze overgegaan van kleuren die wij gingen gebruiken. Met de voorstel van mijn zoon Talha hebben wij ons vast gezet op drie kleuren namelijk oranje, wit en zwart waarbij oranje ons hoofd kleur is geworden. Bij deze is er rekening mee gehouden geweest met de psychologie van klanten die zouden aankopen doen en eten ter plaatse. Oranje kleur geeft hongergevoel en rustig omgeving zodat de mensen zich op hun gemak voelen.

 

Verlichting

Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?

Het lichtplan hebben wij in samenwerking met onze ervaren architect en designer op voorhand bepaald aan de hand van deindeling van de winkel en zones. Hierbij is er aan elk detail gedacht bij elke zone om de klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen en helpen omdat wij als winkeluitbater hierbij ook de baat hebben dat er op het einde van de rit producten verkocht worden.

 Wat is het geschatte verbruik van de verlichting?

Omdat wij overal laagspanning verlichting gebruikt hebben schatten wij ons verbruik aan verlichting 28 kW / dag max.

 

Afwerkingeko shop

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

De afwerking van project is zo goed gedaan omdat wij met ervaren aannemers hebben gewerkt die in hun vak echt gespecialiseerd zijn. Wij zijn heel tevreden van hun afgeleverde werk wat betreft de afwerking gedeelte.

 

Duurzaamheid

Hoe duurzaam is het concept?

De duurzaamheid was in het begin al een belangrijke item voor ons. Hiervoor hebben wij ook in samenspraak met ons architect en aannemers de juiste pad gekozen om via hun de juiste keuze materiaal te gebruiken. Bij ontwerpfase hadden wij al veel hulp gehad door een professionele designer die al jaren ervaring heeft in deze sector. bij de realisatie gedeelte hebben wij even goed kunnen genieten van de professionalisme van ons aannemers.

 

eko shop

 Technologie

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?

Wij hebben trachten gebruik te maken van alle mogelijke technologische aspecten voor 2 doeleinden. De eerste was voor het werking van ons winkel en tweede is naar de klanten toe gericht technologie. Ons winkel bestaat uit een volledig geautomatiseerde netwerksysteem met alle nodige geïntegreerde kassa systemen. Hierbij kunnen wij zeggen dat er een volledige stockbeheer, inventaris systeem, rapporten en dergelijke via ons geautomatiseerde kassasysteem kan opgevolgd worden. Daarbij hebben wij Gratis Wifi ter beschikking van ons klanten, bij alle zitplaatsen hebben wij ook laad mogelijkheid voorzien voor de gsm of laptops. Ook hebben wij volledig moderne camera systeem zodat de klanten zich ook veilig thuis voelen. Al deze technologie is verankerd met een zeer groot speciaal gemaakte led verlichte spandoek met een mooi picture zodat de klanten die zittend eten hiervan kunnen genieten.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine