Niels en Glynis trots op slagerij, traiteur- en bakkerij-afdeling
“De productexperten van Spar schakel je in wanneer nodig”
Niels en Glynis namen in 2023 een volledig vernieuwde Spar-winkel in Malderen over. Dankzij de open communicatie met Retail Partners Colruyt Group en de gedrevenheid van het koppel, verliep de start probleemloos. Intussen staat de winkel wijd en zijd bekend voor de beenhouwerij in bediening, de traiteurschotels en het lekkere brood.
Zelf winkel uitbaten
Het kriebelde bij Niels Aesseloos al een hele tijd om zelf een supermarkt uit te baten. Hij heeft tot 2023 bij een grote foodretailer gewerkt als storemanager en heeft de jaren daarvoor geïnformeerd naar mogelijke projecten bij franchisegevers. Hij koos voor Retail Partners Colruyt Group, die in 2023 de gekende buurtwinkel Magda in Malderen omvormde tot een Spar-winkel. Niels en zijn echtgenote Glynis namen hem in november van dat jaar officieel over.
Slagerij, traiteurgerechten en brood
Met bediening
“Mijn stokpaardje is de slagerij. Spar heeft vanaf het begin veel geïnvesteerd in die afdeling van de winkel. We hebben een beenhouwerij met bediening. Twee beenhouwers en een aantal hulpbeenhouwers zijn er in de weer. Ik ben trots op de traiteurgerechten en dat is voor een groot deel te danken aan Retail Partners Colruyt Group, die goede ideeën aandraagt om die afdeling verder te laten groeien, en... aan mijn echtgenote Glynis”, vertelt Niels.
Volwaardige schotels
“Niels leidt Spar Malderen operationeel in goede banen en ik ondersteun hem. Ik heb een voorliefde voor koken en zet volop in op bereide gerechten”, zegt Glynis. “Bij ons vind je meer dan balletjes in tomatensaus of een schoteltje aardappelpuree. Op vraag van de klanten bieden wij volwaardige schotels aan met alle componenten: vlees of vis met pasta en groenten bijvoorbeeld. Ook de bakkerij-afdeling blijft boomen. De zelfrijskasten zijn een schot in de roos. Geen mooier compliment dan wanneer weer een klant zegt dat hij ver moet rijden om even lekker brood te vinden.”
Métier leren bij collega's
Correcte schattingen
“Al vanaf het prille begin hadden we in Retail Partners Colruyt Group een trouwe partner. We stelden samen het financieel plan op tot dat helemaal oké was en ze brachten ons in contact met een goede boekhouder. Ze hebben in die periode heel open gecommuniceerd met ons. Het businessplan was uiterst gedetailleerd en ze zijn altijd correct-conservatief geweest met hun schattingen. We zitten altijd mooi boven de voorspellingen”, zegt Niels tevreden.
Advies productexperten
“Ook positief is dat de franchisegever hard inzet op opleidingen. We zijn in andere winkels het metier van broodbakken gaan leren. Niels is ook eerst in andere beenhouwerijen gaan meedraaien. En het fijne is dat om de twee weken een productexpert voor de beenhouwerij en een voor de bakkerij langskomt om ons verder te helpen. De experten kan je inschakelen als je ze nodig hebt, voor de rest kijkt Retail Partners Colruyt Group echt niet op je vingers”, lacht Glynis.
Automatisch bestelsysteem
Verder vinden Glynis en Niels het automatische bestelsysteem handig. Alleen voor groenten en fruit, de bakkerij en de beenhouwerij moeten ze een strikte opvolging doen, maar ook daar kregen ze een goede opleiding voor. En als er dan toch een probleem is of je wil enkele parameters aanpassen in het bestelsysteem, dan doet de centrale dienst dat meteen, klinkt het.
Wil je meer weten over ondernemen bij Spar? Alle info en contactmogelijkheden op mijnspar.be/ondernemen
DE REGENBOOG 8
2800 MECHELEN
+3252333230
info@retailpartnerscolruytgroup.be
www.retailpartnerscolruytgroup.be