Bengels & Co
FIRMA: Bengels & Co
NAAM EN VOORNAAM: Sofie de Koning
TELEFOONNUMMER: 0478/757703
E-MAILADRES: bengelsenco@skynet.be
PROJECT: winkelvernieuwing
DOELSTELLING(EN): In 2013 heb ik de winkel overgenomen. Met een minimum aan budget heb ik toen de winkel opgefrist. Vijf jaar later hebben we de winkel gerenoveerd… alles naar eigen behoeftes en smaak inrichten was de doelstelling… waar kind en budget centraal stonden.
LOCATIE VAN HET PROJECT: Moerkerksesteenweg 195 St-Kruis Brugge
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Bengels&Co
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: JVl interieur - Lambrecht Domotics - Bengels&Co
BUDGETTERING: Vooropgesteld budget: 30.000euro. Uiteindelijk budget/totale kostprijs van het project : vooropgesteld budget werd niet overschreden.
Architectuur/design
Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?
Praktisch en vooral kindvriendelijk.
.
Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?
Het kind staat centraal en dit is ook duidelijk te merken in de winkel.
Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?
Ik had een project in mijn hoofd voor een speelmuur …dit is tot de laatste seconde spannend geweest maar alles werd goed opgelost met de technische kennis van de firma in kwestie.
Invulling ruimte
In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?
1 ruimte, winkel is te klein om in te delen.
Is er een bepaalde routing uitgetekend?
neen
In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?
Is belangrijk maar wij hebben voor een systeem gekozen waarbij de lichten kunnen verplaatst worden
Dmv magneten in het systeem.
Hoe is de etalage opgevat?
Sober/minimalistisch.
Keuze materialen
Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?
Hout of materialen met houtstructuur.
In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?
veel… door gebruik te maken van hout hebben we een warm gevoel kunnen creëren.
Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?
Ja… ik heb gekozen voor materialen die krasbestendig zijn en gemakkelijk in onderhoud (kind)
Kleuren
Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?
Wij hebben gekozen voor bleke kleuren om ruimte te creëren.
Boerderij is een eyecather… zowel kinderen al ouders vinden het super en door de vele kleuren
Is het ook aantrekkelijk en valt het op van op straat/etalage.
Verlichting
Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?
Hier heb ik op het gevoel gewerkt en de dingen die belangrijk waren zijn in samenspraak
Met de elektricien aanwezig.
Wat is het geschatte verbruik van de verlichting?
Alles led maar verbruik is mij niet gekend.
Afwerking
Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?
Ik vind dit heel belangrijk maar wilde het buget ook niet uit het oog verliezen….
Ik denk dat we erin geslaagd zijn om een goed evenwicht te vinden.
Ik heb voor een schrijnwerker gekozen die oog heeft voor detail en correcte afwerking.(prijs/kwaliteit)
Duurzaamheid
Hoe duurzaam is het concept? Enerzijds in de verschillende stadia: van ontwerp tot realisatie en anderzijds in de werking van de winkel.
Het concept is tijdloos en kan aangepast worden met kleine veranderingen.
Technologie
Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?
Ik heb volledig naar mijn gevoel en behoeftes gewerkt. Hier zijn geen grote studie's aan te pas gekomen… puur gezond verstand en manier van werken waarbij het kind steeds centraal stond.
Geen technologische tools.