“Ik hoop op innoverende ideeën waarmee we een nieuw publiek kunnen bereiken”
We staan allemaal te popelen om elkaar binnenkort te ontmoeten op DIY, Pro & Garden. In anticipatie van de beurs legden wij alvast ons oor te luister bij enkele belangrijke inkoopgroeperingen, ditmaal met Menouquin. CEO Daniel Van Cauteren: “Ik hoop enkele nieuwe innovatieve leveranciers te leren kennen.”
DIY, Pro & Garden staat voor de deur. Waar kijkt u persoonlijk het meeste naar uit?
Daniel Van Cauteren: “Ik hoop in eerste instantie dat onze huidige leveranciers aanwezig zullen zijn, en dat met meer dan alleen een acte de présence. Ik verwacht dat ze met een aantal nieuwigheden op de proppen komen, maar ook met marktstimulerende ideeën, promoties en initiatieven bakkenvol creativiteit. De markt is momenteel niet booming, dus ik hoop dat de marketingafdelingen van die leveranciers het voorbije jaar niet stil hebben gezeten. Anderzijds hoop ik ook enkele innovatieve nieuwe leveranciers te mogen ontmoeten en leren kennen en dat zij ons nieuwe artikelen gaan presenteren waarmee we een nieuw publiek kunnen aantrekken – of ons huis huidig publiek op een andere manier kunnen benaderen.”
“We combineren de beurs met een vergadering – voor onze leden een extra reden om te komen”
Kijken de leden er net zo hard naar uit? Hoe maken jullie ze warm voor de beurs?
Daniel Van Cauteren: “Zij zijn enthousiast. De beurs gaat jaarlijks door en uiteraard is het ene jaar al beter dan het andere. Menouquin organiseert alvast een latenamiddagvergadering – voor onze leden een extra reden om te komen naar de beurs. Ik vermoed dat zij dezelfde verwachtingen hebben als ikzelf. De tijd van PR en koffieklets, dat is mijns inziens voorbij. Dat zou de dag van vandaag niet meer de bedoeling mogen zijn van een beurs. Uit een ontmoeting moet iets positief voortvloeien.”