Merkt u een stijging of daling in de verkoop van schildertoebehoren?
Vul onze poll in en ontdek of de verkoop bij uw collega's ook stijgt of daalt
De consumptie van zuivel van de gemiddelde belg kende afgelopen jaar een lichte daling, een tendens die zich ook voordoet in de rest van de voedingsmarkt. in grote lijnen daalt de aankoopfrequentie voor melk, yoghurt en kaas met als gevolg een lichte afname van de volumes per capita. een stijging van de gemiddelde prijzen binnen de zuivelsector zorgden dan wel weer voor een positieve evolutie op vlak van omzet en besteding. persvoorlichter b2b van vlam leen guffens licht de tendensen die zich in de zuivelmarkt voordoen verder toe.
In 2018 mocht de doe-het-zelf met +1,5% een mooie omzetstijging optekenen. in vergelijking met het kwakkeljaar 2017, dat met -0,7% eindigde, is dat een erg mooi resultaat. de grootste verklaring daarvoor is, zoals steeds, het weer. het tuinsegment is ondertussen goed voor bijna 20% van de doe-het-zelfomzet en de mooie zomer die we achter de rug hadden, heeft die omzet een flinke duw in de rug gegeven. desondanks zijn er enkele weersonafhankelijke tendensen die ook in 2019 naar een groei doen uitkijken: de belangstelling voor biologische producten en de groei van ledlampen.
Onder een lichte daling in het segment strijken in 2019, gaan grote verschillen tussen de categorieën schuil. dat leert ons een blik op de gfk-cijfers, samen met vanessa theunissen, market insights expert bij gfk.
De recente gfk cijfers onthullen een verontrustende trend in de diy-sector: een daling van maar liefst 12% in het aantal verkochte items. hoewel de waarde van de verkochte producten wel met 2% is gestegen, is deze achteruitgang ...