MarktvisiesPremium

BELGISCHE DOE-HET-ZELF GROEIT OPNIEUW

Kristof ScheysPositieve vooruitzichten volgens Kristof Scheys (GfK)

Na een belabberd eerste kwartaal voor de Belgische doe-het-zelf, met als dieptepunt de desastreuze maand maart, laat het tweede kwartaal betere cijfers zien: +4,1%, wat de groei voor het eerste halfjaar op +1,4% brengt. Dat stelt Kristof Scheys in de GfK Retail Reports. Zeker de tuinsector heeft zich sterk hersteld.

TUIN MET BIJNA 15% GEGROEID

Scheys: "Vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2017, heeft de categorie tuin zijn omzet met bijna 15% zien stijgen. Hogedrukreinigers, tuinchemie, elektrische tuingereedschappen en tuinmeubilair zijn de sleutelsegementen in deze omzetgroei. Als we naar de resultaten van het eerste kwartaal kijken, dan lijkt het alsof klanten sommige aankopen gewoon uitgesteld hebben tot later in het jaar. Daarbij zien we dat de transformatie van de tuinchemie, met meer en meer natuurlijke producten, nieuwe opportuniteiten schept voor fabrikanten en retailers om de markt te hervormen.3

POSITIEVE VOORUITZICHTEN

"Hoewel het nog onduidelijk is of de voorbije hittegolf de doe-het-zelf vooruit zal helpen of juist zal tegenwerken, geloven we dat de vooruitzichten voor de tweede jaarhelft positief blijven voor de Belgische doe-het-zelf. De globale economische indicatoren wijzen op een mooie groei."

De volledige GfK Retail Reports kunt u hier downloaden.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Stefan Acke
Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine