Shop design awardsPremium

INTERMARCHÉ FORCHIES-LA-MARCHE

INGEDIEND DOOR: Wanzl 
NAAM EN VOORNAAM: Paulien Servaes
TELEFOONNUMMER: 0497/492450
E-MAILADRES: paulien.servaes@wanzl.be
PROJECT: Intermarché Forchies-la-Marche
DOELSTELLING(EN): 
- versafdeling in de kijker zetten
- elk element van de versafdeling voldoende aandacht geven 
LOCATIE VAN HET PROJECT: Forchies-la-Marche
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Tania Renard, Paulien Servaes
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Wanzl

Intermarché

ARCHITECTUUR/DESIGN

Intermarché

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

Het ontwerp is opgevat binnen het Intermarché concept: versheid inclusief budget.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

De architectuur is strak en overzichtelijk.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Het project was rechttoe rechtaan. Een mogelijke uitdaging was de correcte indeling van het vers in verhouding tot de rest.

Intermarché

INVULLING RUIMTE

Intermarché

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

  • Vers: brood, agf, verstoog en beenhouwerij: de klant is beenhouwer en is trots op zijn afkomst.
  • Wijnen: de klant is een Italiaan van origine en wou dit in de kijker zetten. Dit vertaalt zich in de italiaanse flair.

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Eerst heb je de verse afdeling, dan food, non food en uiteindelijk de diepvries.

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

Er is gekozen voor een optimale LED-verlichting.

Intermarché

KEUZE MATERIALEN

Intermarché

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Voor het interieur maakten wij gebruik van een standaard metaal en warme houten tinten tegenover een strakke zwarte kleur.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?

De supermarkt heeft een no nonsense uitstraling: strak, transparant en flexibel.

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

de klant die zoekt naar een goede prijs en een goed product.

KLEUREN

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

We kozen voor zwart, donkergrijs, wit én kleuraccenten, zoals hout om de winkel warmer te maken en rood voor de promos.

AFWERKING

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Alles is correct geplaatst en uitgevoerd.

DUURZAAMHEID

Hoe is er rekening gehouden met het beperken van de ecologische voetafdruk?

Wanzl voldoet aan alle normeringen en is pro-actief in het verduurzamen van het productieproces. Alsook zijn de draadrekken van zo'n goede kwaliteit dat deze gemakkelijk 15-20 jaar meegaan.

Intermarché

 

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Hoe drijft u de verkoop van brood verder op, voor meer marge?

Broodproducten dragen in belangrijke mate bij aan uw marge als retailer. zeker als de presentatie optimaal overtuigt. daarvoor biedt wanzl een totaalsysteem met enkele uitzonderlijke troeven.

Transformatie geeft intermarché doornik voorsprong

De intermarché in doornik is nu net geen twintig jaar in handen van het echtpaar ronse, dat samen met hun twee kinderen nog andere intermarchés beheert. we spraken vader en zoon over de vernieuwingen van de winkel, die plaatsvonden in het voorjaar van 2018. het comfort van de klant was de belangrijkste drijfveer om alles te herzien. met uitstekend materiaal en uitgekiende oplossingen is de winkel nu vijf jaar vooruit op zijn tijd. de balans na een halfjaar is positief: met minder non-foodartikelen en veel meer vers stijgt de omzet.

Euro shop breidt uit naar mechelen

In mechelen staat er sinds begin april een nieuwe vestiging van euro shop. na de provincies oost- en west-vlaanderen en henegouwen wil de van oorsprong roeselaarse retailer nu dus ook de provincie antwerpen veroveren. dat lijkt aardig te lukken.

Ygo wil shoppen toegankelijker maken voor millennials

Er valt niet naast te kijken: de gele gevel van de nieuwe mastodont van een interieurzaak aan de antwerpsesteenweg in lier trekt meteen de aandacht van al wie er passeert. met maar liefst 12.000 m² aan onder meer meubilair, decoratie en verlichting zijn de klanten van ygo wel zoet voor een namiddag shopplezier. kijken, kiezen en meenemen is de leuze bij ygo. daarmee kregen ze al snel de stempel van liers alternatief voor ikea opgedrukt. ze hopen dan ook met hun strategie voor een uitgebreid prijs-kwaliteitassortiment, snelle afhaling en levering aan die verwachtingen te voldoen.

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine