IMS Antwerpen
FIRMA: Klinkers
NAAM EN VOORNAAM: Eric Klinkers
TELEFOONNUMMER: +31 6 54 302 585
E-MAILADRES: eric@klinkers.nl
PROJECT: tijdschriftenwinkel IMS Kaasrui Antwerpen
DOELSTELLING(EN): winkel waar de klant langer blijft
LOCATIE VAN HET PROJECT: In het centrum, verlengde van de Grote Markt
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers
Architectuur/design
Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?
Binnenkant keuze klant, in samenspraak met Klinkers een passend geheel gemaakt voor de omgeving/streek.
Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?
Betonnen kolommen, de trap en de ruwe muurwaarde behouden. Met een heel hoog plafond toch een klantvriendelijke sfeer te creëren.
Invulling ruimte
In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?
winkelzone en afrekenzone
Er is bewust gekozen om de afrekenzone bovenaan de trap te maken
Is er een bepaalde routing uitgetekend?
Door rechts een lichtblauwe boekenpresentatie die hoger is dan normaal, wordt de aandacht van de klant naar rechts getrokken. Ook al is 90% rechts georiënteerd. Ook foto's boven de presentaties versterken de aantrekkingskracht.
In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?
Door een lichtstudio bureau die hiervoor werd ingeschakeld.
Hoe is de etalage opgevat?
Lage etalage voor aandacht te trekken en om de gezellige sfeer van de winkel buiten te benadrukken. Zo wordt mogelijk een toevallige passant naar binnen gelokt.
Keuze materialen
Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?
Bestaande materialen met blauw toegevoegd.
In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de winkelwil uitstralen?
De bestaande materialen waren al van vooruitstrevende architectuur
Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?
Ja, aandacht wordt getrokken door de kleuren van het interieur. De klant staat voor het product en heeft daardoor alleen nog oog voor wat verkocht moet worden.
Afwerking
Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?
Bestaand, dus afwerking is perfect voor hergebruik.
Duurzaamheid
Hoe duurzaam is het concept?
De architectuur van de binnenkant van de winkel is tijdloos. Het concept zou je na 10 jaar kunnen aanpassen aan de geldende randvoorwaarden van de consument.
Technologie
Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?
Presentatie hoogtes en bereikbaarheid van het te verkopen product