Shop design awardsPremium

IMS Antwerpen

 

FIRMA: Klinkers
NAAM EN VOORNAAM: Eric Klinkers
TELEFOONNUMMER: +31 6 54 302 585
E-MAILADRES: eric@klinkers.nl
PROJECT: tijdschriftenwinkel IMS Kaasrui Antwerpen
DOELSTELLING(EN): winkel waar de klant langer blijft
LOCATIE VAN HET PROJECT: In het centrum, verlengde van de Grote Markt
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Klinkers

 IMS antwerpen

Architectuur/design

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

Binnenkant keuze klant, in samenspraak met Klinkers een passend geheel gemaakt voor de omgeving/streek.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Betonnen kolommen, de trap en de ruwe muurwaarde behouden. Met een heel hoog plafond toch een klantvriendelijke sfeer te creëren. 

 

Invulling ruimteims antwerpen

 

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

winkelzone en afrekenzone
Er is bewust gekozen om de afrekenzone bovenaan de trap te maken

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Door rechts een lichtblauwe boekenpresentatie die hoger is dan normaal, wordt de aandacht van de klant naar rechts getrokken. Ook al is 90% rechts georiënteerd. Ook foto's boven de presentaties versterken de aantrekkingskracht. 

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

Door een lichtstudio bureau die hiervoor werd ingeschakeld.

Hoe is de etalage opgevat? 

Lage etalage voor aandacht te trekken en om de gezellige sfeer van de winkel buiten te benadrukken. Zo wordt mogelijk een toevallige passant naar binnen gelokt. 

 

Keuze materialenIMS antwerpen

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Bestaande materialen met blauw toegevoegd.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de winkelwil uitstralen?

De bestaande materialen waren al van vooruitstrevende architectuur

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja, aandacht wordt getrokken door de kleuren van het interieur. De klant staat voor het product en heeft daardoor alleen nog oog voor wat verkocht moet worden.

 

IMS Antwerpen

Afwerking

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Bestaand, dus afwerking is perfect voor hergebruik.

 

Duurzaamheid

Hoe duurzaam is het concept?

De architectuur van de binnenkant van de winkel is tijdloos. Het concept zou je na 10 jaar kunnen aanpassen aan de geldende randvoorwaarden van de consument.

 

 Technologie

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?

Presentatie hoogtes en bereikbaarheid van het te verkopen product

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine