GLOBAL DIY SUMMIT LAAT U DE TOEKOMST ZELF VORMGEVEN (MET ANDEREN)
Van 5 tot en met 7 juni in Dublin
Do-it-together, de term wordt de laatste jaren vaak gebruikt om de veranderende wereld te vatten. Het is een beetje een parapluterm geworden, die gebruikt wordt voor de deeleconomie, voor nieuwe samenwerkingsverbanden tussen retailers en leveranciers, tussen retailers, klussers en/of vakmannen onderling, tussen klusser en vakman, tussen klusser en retailer, tussen retailer en vakman … Dit bewijst vooral dat de toekomst nog onscherp is. De ondertussen al zevende Global DIY Summit (5-7 juni in Dublin) probeert die toekomst scherp te stellen met de boodschap dat samenwerken de sleutel is om zelf de touwtjes in handen te houden.
STORE TOUR
Traditiegetrouw wordt de Global DIY Summit afgetrapt met een store tour, die ons wegwijs zal maken in het Ierse doe-het-zelflandschap en ons hopelijk weer vele nieuwe inzichten zal brengen. Tussen 2016 en 2017 groeide de Ierse doe-het-zelfmarkt met 2%, tussen 2012 en 2017 met 12%. Op het programma staan grote spelers als United Hardware en Topline (elk met een marktaandeel van 29%), B&Q en Woodie's.
Workshops
Gelijktijdig vinden er twee workshops plaats. Sanjay Sauldie legt uit hoe marktspelers als Amazon en Alibaba denken - hij geeft het ontluisterende voorbeeld van Energizer, dat dacht dat het makkelijk en snel zijn batterijen op Amazon kon verkopen. Dat ging een tijd zeer goed, tot Amazon genoeg consumentendata over de batterijen had verzameld en zelf batterijen ging verkopen, die nu aan de top staan in de zoeksuggesties én bij aankoop via voice commerce.
In de tweede workshop leert u van USP Marketing Consultancy welke concrete acties u kunt ondernemen, nu u de langetermijntrends - gemakzucht, platformeconomie - al kent.
INNOVEREN OF DOODGAAN
Na de economische vooruitzichten voor het volgende jaar worden we getrakteerd op een keynote door John Venhuizen (CEO Ace Hardware). Nadien volgt retailraad door Dr. Barbara Kahn (professor marketing aan de University of Pennsylvania, VS): hoe kunnen succesvolle retailers klanten blijven winnen in een periode van eindeloze disruptie? We krijgen nog meer innovatie voorgeschoteld in de paneldiscussie met naast 'onze' Erwin Van Osta (CEO Hubo en voorzitter Bricoalliance) ook nog Sergio Giroldi (CEO OBI), Hartmut Jenner (CEO Kärcher) en Vincent Legros (CEO Bostik), gemodereerd door Steve Collinge (MD Insight Retail Group). Heel wat innovatie, dus.
DIGITALISERING
In dit drieluik leren we hoe digitale technologie toelaat om de klant nog centraler te zetten (Nancy Rademaker, nexxworks) en wat de mogelijkheden zijn van disruptieve AI (Stéphane Mallard).
BEREID UW TEAM VOOR OP GECONNECTEERDE WERELD
Volgens een onderzoek van PwC in 2015 gelooft 73% van de CEO's dat het gebrek aan technische vaardigheden van hun personeel toekomstige groei in de weg staat. Tijd om er iets aan te doen, dus! Raad krijgt u onder meer van Vanessa Hartley (Google).
DAAR KOMEN DE CHINEZEN!
Of liever, daar zijn ze al. De tijd dat China de 'fabriek van de wereld' was, ligt al even achter ons. Ex oriente lux: tegenwoordig komt er (opnieuw) heel wat innovatie uit China. Wat kunnen wij van hen leren? Dat vertellen u onder meer Andreas Kerschner (Alibaba Group) en Pascal Coppens (Nexxworks).
GLOBALE INZICHTEN
In het laatste deel krijgen we nog een aantal stevige sprekers voorgeschoteld, over omnichannellogistiek (Pascal Jacobs, Katoen Natie), visies van Ibrahim Ibrahim en Neil Munz-Jones, en enkele 'wereldcases', met onder andere Igor Kolynin van het ondertussen sterk gegroeide Petrovitsj.
PRAKTISCHE INFO
Waar? Convention Centre Dublin
Wanneer? Van 5 t.e.m. 7 juni 2019
Tickets en info:
http://diysummit.org