OnderhoudsproductenPremium

SCHOONMAAKPRODUCTEN

De gemiddelde Belg heeft een heel gamma aan schoonmaakgerief in huis. Er bestaat immers een immens aanbod aan zowel hardware, elektro als schoonmaakproducten die elk hun specifieke toepassingen hebben. Om het huis op orde te houden, bieden we hieronder een overzicht van het schoonmaakgerief dat de consument momenteel in het rayon vindt (of wil vinden). Daarnaast staan we ook even stil bij hoe fabrikanten en retailers van schoonmaakproducten het voor de consument makkelijk kunnen maken om snel het juiste product te vinden.

AANBOD

vloerwisser

Binnen de hardware doen de traditionele producten zoals borstelstelen, schuurborstels en bezems het nog steeds goed. We zien echter ook nieuwe evoluties in het gamma, denk maar aan de microvezeldoeken. Om het schoonmaken makkelijker én minder tijdrovend te maken, zien we ook steeds meer geavanceerdere toestellen in het elektrogamma.

In combinatie met die hardware of elektro moeten natuurlijk ook de juiste producten gebruikt worden. Nieuwe materialen in het interieur vragen vaak ook gespecialiseerde producten.

PRESENTATIE & VERKOOP

aanbod

Daarnaast is het ook belangrijk dat de consument de weg vindt naar het juiste product. Ten eerste is het aan de fabrikant om ervoor te zorgen dat de verpakking duidelijk is en de consument voldoende informatie verschaft. Daarna is het aan de retailer. Er zijn verschillende manieren om de producten zo overzichtelijk mogelijk te presenteren. Zo kunnen ze per merk worden ondergebracht, maar een schikking volgens functie maakt het vergelijken voor de consument makkelijker. Om het geheel visueel aantrekkelijk te maken, bieden displays heel wat mogelijkheden.

Ook met het oog op de verkoop is de plaatsing zeer belangrijk. Schoonmaakproducten zijn een geschikt segment voor crossselling en hebben ook vaak baat bij second & third placement.

LEVERANCIERS

BERDY
BEST TRADING BELGIUM
BEVIL
BIO SERVICES INTERNATIONAL
BOBRUSH
DE WITTE ST-PAUWELS
ENTECO
FLIPPER
FOREVER
HG BELGIUM
KARCHER
KEBO
LAMBERT-CHEMICALS
LEIFHEIT
MARLY
MOERMAN
NEDAC SORBO BELUX
PGZ
PLASTINOX
POLLET
REALCO
SAM
SAVAH
VANOEKEL

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Stoomreinigers verdienen meer populariteit

Reinigen met stoom vereenvoudigt elke schoonmaakklus. het resultaat is veel hygiënischer, de eindmeet komt vlotter in zicht. nieuw zijn vooral de snelle opwarmtijd en de mogelijkheid om de toestellen continu bij te vullen. toch genieten deze apparaten lang niet de populariteit die ze verdienen. aan u om de consument op de talrijke voordelen te wijzen. een stoomreiniger is zowat een manusje-van-alles, geschikt voor toepassingen op uiteenlopende ondergronden. bovendien is deze reinigingsmethode milieuvriendelijk: er wordt minder water verbruikt en chemische middelen komen er niet aan te pas.

Meest duurzaam ontworpen supermarktpand van benelux

Begin maart opende een nieuwe jumbo vestiging in goor, nederland. volgens jumbo het meest duurzaam ontworpen supermarktpand van de benelux.  diverse duurzaamheidsaspecten zorgen voor een totale breeam-ontwerpscore van 90,79%.

Hoe je zonnepanelen onderhouden

Je zonnepanelen zijn geplaatst en je wekt nu op een ecologische manier elektriciteit of warm water op. daarmee is de kous echter niet af. zonnepanelen gaan tot 25 jaar mee, maar wil je er het maximum blijven uithalen, dan moeten ze natuurlijk ook ...

Safti: geen webshop, alles voor fysieke winkel

Beste doe-het-zelfzaak 2017-2018, zo mag safti in wetteren zich noemen na de afgelopen editie van diy, home & garden. “onze strategie is een fysieke winkel," zegt zaakvoerder barbara braeckman, “en ik denk dat we daar redelijk goed in zijn. we hebben bewust nooit in een webshop geïnvesteerd; anderen zijn daar beter in. in plaats daarvan vragen we ons af welke dingen we kunnen doen die een webshop niet kan. dat is: inzetten op advies, opleidingen, een degelijk aanbod en een goede winkelbeleving."

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine