EVERGREEN GARDEN CARE RICHT ZICH OP DRIE STERKE MERKEN
Substral, Roundup en KB worden de grote speerpunten
Evergreen Garden Care bestaat vandaag 2 jaar en heeft een heldere en zeer duidelijke visie op de markt. In België wil de groep zich focussen op drie sterke merken om zo op vele vlakken vereenvoudiging te brengen, ook voor de klant en consument. Evergreen, het gazonmerk, en Naturen, het bio-assortiment, komen onder de noemer van Substral, waardoor dit een zeer vertrouwd en breedgedragen merk wordt. Naast Substral zal de focus op Roundup en KB liggen.
POWERBRANDS
De groep Evergreen Garden Care bestaat vandaag 2 jaar. Het bedrijf wil duidelijkheid scheppen in het overaanbod aan producten dat vaak in het schap terug te vinden is. Daarom wil Evergreen Garden Care zich volop concentreren op drie sterke merken: Substral, Roundup en KB. Met een duidelijk streven naar een verhoogde klantenservice en een optimalisatie van de logistieke flows.
Substral
Het biogamma van Naturen alsook het gazonmerk Evergreen komt onder de vertrouwde vleugels van Substral. Substral wordt op die manier een heel breed en nog sterker merk. De beleving rond het merk wordt in de toekomst sterk opgetrokken met een vernieuwde website, digitale campagnes en er wordt ingezet op socialmediakanalen als Facebook en Instagram. Het merk Substral zal in de toekomst een stap voorwaarts zetten en moet naast een grote herkenbaarheid ook de voorkeur wegdragen bij de eindconsument.
Roundup
Nadat de Belgische overheid had beslist om glyfosaat te verbieden, moest het merk zich gaan vernieuwen. Roundup streeft ernaar om dezelfde marktpositie te gaan behalen met de nieuwe formuleringen op basis van natuurlijke actieve stoffen. Om de twijfel weg te nemen bij de consument zal Roundup ruim gedistribueerd worden en zal er worden ingezet op good practice. Met andere woorden: hoe het product het best wordt aangebracht, bij de juiste weersomstandigheden en met de correcte voorzieningen.
KB
KB, ten slotte, gaat door op hetzelfde elan en blijft het sterke merk dat het vandaag is. Met salestoppers als KB Herbatak en KB Multisect als vaandeldragers. Het merk dekt een vrij brede lading, maar zal in een verdere toekomst de trend van onze buurlanden volgen en zich meer focussen op Home Defense. Dat met de nadruk op goed gebruik en veiligheid voor kinderen en huisdieren – zoals het voor alle gewasbeschermingsmiddelen en biociden van toepassing moet zijn.
DUURZAAMHEID
Ook duurzaamheid laat Evergreen Garden Care niet koud. Zo zal er gewerkt worden met nieuwe flessen gebaseerd op 50% PCR material en met een drainback cap om verspilling tegen te gaan. Daarnaast zullen overbodige verpakkingsmaterialen gereduceerd worden.