TOEKOMSTGERICHTE POWERMERKEN
UW KLANTEN CREEREN MET EVERGREEN GARDEN CARE EEN GROENE OASE
Evergreen Garden Care deed een oefening in rebranding en blijft met drie ijzersterke merken in de markt: Roundup, Substral en KB. De rust rond Roundup is trouwens helemaal teruggekeerd. Substral blijft een top-of-mindmerk bij de consument en KB is dé referentie in de bestrijding van onkruid, insecten en ongedierte. Het bedrijf helpt u graag een selectie te maken uit het aanbod en biedt heel wat tools om de verkoop in uw winkelpunt te garanderen.
STERKE POSITIE MET DRIE MERKEN
Evergreen Garden Care is na twee jaar als naam stilaan ingeburgerd; de naam Scotts ebt stilaan maar zeker weg. De groep is voornamelijk actief in Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Ook in België heeft Evergreen Garden Care een sterke positie. De missie van het bedrijf in één zin: de consument helpen om een groene oase te creëren. Dat kan dan zowel binnen als buiten zijn, kamerplanten, terrasplanten, moestuinbakken of in volle grond. Evergreen Garden Care heeft naast potgronden, producten die gazon en planten verzorgen en beschermen, meststoffen en bodemverbeteraars, nog producten om onkruid en ongedierte te bestrijden. De groep commercialiseert in België voortaan slechts drie merken: Roundup, Substral en KB.
SUBSTRAL VOORTAAN MOEDERMERK
Asef, evergreen en naturen onder Substral
Substral is een sterk merk van Evergreen Garden Care. Het aantal producten onder deze noemer is de laatste tijd bijzonder fors uitgebreid dankzij het feit dat die met de naam Asef (potgronden), Evergreen (gazon) en Naturen (meststof) herdoopt werden tot respectievelijk Substral, Substral Gazon en Substral Naturen. De rebranding vindt stilaan haar weg naar de markt en zal in 2020 helemaal een feit worden.
Sterke communicatie in uw winkelpunt
Samen met u wil Evergreen Garden Care van Substral het absolute voorkeursmerk maken. De consument is in elk geval al mee want de slogans 'Geef liefde aan uw planten, en Substral' staan in het geheugen gegrift. Het bedrijf helpt op het winkelpunt een handje met vlaggen en wimpels, en met concepten waardoor Substral ook buiten het schap opvalt. En mediacampagnes zullen de bekendheid van Substral nog vergroten en versterken.
Van potgrond over sprays tot meststoffen
In het Substral-gamma zitten in 2020 niet minder dan 128 producten: verschillende soorten potgrond, bio-plantenbescherming, graszaad en heel veel meststoffen. In de laatstgenoemde categorie zitten onder meer de biologische meststoffen van het vroegere Naturen. Het gaat hier zowel over producten voor kamerplanten, terrasplanten, borderplanten, gazon enzovoort.
SUBSTRAL GAZON ALL-IN-ONE
Supplement vitaminen van Nutri-Force
Wat gazonproducten betreft, belichten we graag de meststof 'Substral gazon All-in-One'. Dit is een meststof met een plus. Er zit immers de stof Nutri-Force in de gazonmest: een supplement van diverse plantvitaminen en -nutriënten. Het effect van Substral gazon All-in-One: voedt het gras tot 3 maanden lang, werkt indirect tegen mos en onkruid en het gazon heeft een hogere weerstand tegen droogte.
Veilig voor bijen en goed voor golfers
Het magnesium en het ijzer in de meststof Substral gazon All-in-One kleuren de grasmat snel mooi groen, en de gedroogde algen, rijk aan eiwitten, zorgen voor een solide grasmat. Nog even meegeven dat Substral gazonAll-in-One vriendelijk is voor bijen. Toch niet onbelangrijk voor de biodiversiteit in onze tuinen. Dat het om een topformule gaat, wordt onder meer bewezen door het feit dat ook professionals ze appreciëren, voor het onderhoud van golfbanen bijvoorbeeld.
ROUNDUP SUCCESVOLLE HERLANCERING
Vertrouwen consument volledig terug
Laten we meteen van start gaan met het merk Roundup, een tijdje geleden omstreden omwille van het bestanddeel glyfosaat. Het product werd volledig vernieuwd met de natuurlijke stoffen pelargonzuur en azijnzuur. Een mediacampagne begeleidde de herlancering. Toegegeven, het was een beetje afwachten hoe de consument zou reageren. En die blijkt de boodschap duidelijk begrepen te hebben: hij grijpt terug naar het product, net zoals hij dat vroeger deed. Meer nog: volgens een onderzoek kan Roundup dankzij de nieuwe invulling nu ook klanten aantrekken die het product vroeger niet kochten.
Leiderspositie bestendigen
Tijdens de herlancering hamerde Roundup erop dat de nieuwe formule 'zonder glyfosaat' was. Steevast werd op dezelfde nagel geklopt met de boodschap dat er nu een andere stof in Roundup zit. Vlaggen en wimpels op het winkelpunt, onlinemedia - waarbij banners, SEO en SEA werden ingezet - deden hun werk. Evergreen Garden Care wil de marktleiderspositie die Roundup vroeger had, bestendigen en verder uitbreiden.
KB STERK IN DE MARKT
Tegen onkruid, insecten en ongedierte
Een ander sterk merk van Evergreen Garden Care - naast Roundup en Substral - is KB. Dit merk zit al stevig in de markt en Evergreen Garden Care onderzoekt continu mogelijke vernieuwingen. In deze range zitten onkruidbestrijders, heel wat insecten- en ongediertebestrijders (onder meer de lijn 'Home Defense' tegen kruipende insecten, muizen en ratten)
Vernieuwde KB Herbatak
De nieuwe KB Herbatak onkruidbestrijders - zonder glyfosaat - werden zeer goed onthaald. In 2020 bouwt Evergreen Garden Care hierop verder. Er is een kant-en-klare spray op basis van azijnzuur die al resultaat geeft na één dag. Ook tegen mos. Er is een aparte versie voor pad en terras. Verder een hoogst geconcentreerde formule, op te lossen in water.
FLACONS UIT GERECYCLEERDE PLASTICS
Evergreen Garden Care zet meer en meer in op flacons voor een groot deel vervaardigd uit post-consumer recycled kunststof (PCR), uit door de consument gerecycleerde plastics dus. En op drainback caps, die verspilling tegengaan. Het bedrijf zoekt de grondstoffen dichter bij huis, ook in het teken van duurzaamheid. Verder doet Evergreen Garden Care er alles aan om producten te ontwikkelen die veilig zijn voor kinderen en huisdieren. Substral gazonmest All-in-One is daar al een voorbeeld van.
TEN DIENSTE VAN U EN UW KLANTEN
Aarzel niet Evergreen Garden Care te contacteren voor welke vraag dan ook. Het sterke commerciële team helpt u graag de voor uw winkelpunt juiste producten te kiezen. De vernieuwde website is er vanaf de lente. Dat is meer dan een productwebsite omdat hij een pak inspiratie geeft voor uw klanten die een groene oase willen creëren …