MARREL
INGEDIEND DOOR: Gyma
NAAM EN VOORNAAM: Tim Lauryssen
TELEFOONNUMMER: 0473291005
E-MAILADRES: tim@gyma.be
PROJECT: De winkelvernieuwing van Marrel
DOELSTELLING(EN): De klant wou een warme en moderne inrichting met meer licht.
LOCATIE VAN HET PROJECT: Kerkstraat 11 2960 Sint-Lenaarts
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Lorenzo Reseler en Tim Lauryssen
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Gyma BV
BUDGETTERING
Vooropgestelde budget: €53.000
Uiteindelijke budget: €60.000
ARCHITECTUUR/DESIGN
Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?
De winkel werd vernieuwd in scandinavische stijl. Zowel de buiten- als binnenkant werd vrij sober ingericht.
Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?
De winkel komt veel beter ten dienste dan vroeger. De klanten komen nu binnen en vragen: "is de winkel altijd zo groot geweest?".
Ze denken allemaal dat er een stuk bij gezet is, maar dit is dus niet het geval.
Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?
de uitdaging was vooral dat alles mooi moest doorlopen. Als we bij het plaatsen een beetje gingen afwijken kon dit grote gevolgen hebben voor de verdere aanbouw. De showroom van de schoenen en de achterzijde van de toog moesten immers in één ruimte liggen. Hier zit wel een glazen deur tussen maar daar kan men namelijk doorkijken.
INVULLING RUIMTE
In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?
Vroeger was de winkel in verschillende zones ingedeeld wat nu minder het geval is. Er zijn wel nog altijd zones (voor mannen, vrouwen en kinderen), wat belangrijk is in de schoenenwereld. Ze vallen wel minder op en worden minder duidelijk afgebakend. Alles loopt mooi door. Vroeger had je verschillende niveaus in de plafond en dit is nu geminimaliseerd door verschillende materialen te gebruiken maar op dezelfde lijn.
In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?
De verlichting speelt een zeer grote rol. Vroeger moesten de klanten telkens vragen welk kleur de schoenen eigenlijk hadden. Dit is nu niet meer het geval.
Hoe is de etalage opgevat?
De etalage of showroom is ook aangepakt. Deze is opgebouwd uit zwevende legplanken die moduleerbaar zijn naar de wensen van de klant.
KEUZE MATERIALEN
Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?
De kleuren/materialen die het meeste terug komen zijn, houtkleuren, wit, zwart en rood.
In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?
Deze materialen dragen enorm veel bij aan het concept. Ze zorgen voor een frisse en moderne winkel.
Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?
Zeker en vast, wij betrekken zowel onze klanten als personeelsleden bij het project.
KLEUREN
Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?
In het logo van de schoenwinkel komt er rood aan te pas. Daarom zijn de accenten in de winkel ook rood.
VERLICHTING
Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?
Er is niet echt een lichtplan gemaakt. We zijn eerder van ons gevoel afgegaan en het resultaat mag er wezen.
AFWERKING
Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?
De klant kent ons van vorige projecten en weet in welke afwerkingsgraad wij zitten maar bij zulke projecten is de opvolging van zowel het gebeuren in de atelier als op de werf uiterst belangrijk. De neuzen moeten allemaal in dezelfde richting wijzen en dat resulteert in een goede afwerking.
DUURZAAMHEID
Hoe is er rekening gehouden met het beperken van de ecologische voetafdruk?
Al de materialen die wij gebruikt hebben zijn FSC gelabeld.
Wij hebben ook een afvalsorteerplaats aan onze atelier waar wij de verschillende soorten afval onderscheiden van elkaar.