Diversifieer in stijl, merk en prijsrange
Haal verschillende stijlen in huis, variërend van klassiek tot modern. Zo biedt u niet alleen voor elk wat wils aan, maar geeft u uw klant ook het gevoel dat hij in uw winkel een mooi 'totaalbeeld' krijgt van het huidige marktaanbod, waardoor hij minder snel geneigd zal zijn om 'toch nog eens elders rond te kijken'. Een twee- à drietal merken is een absoluut minimum. Zorg er ook voor dat u met uw merkenselectie een breed prijsspectrum bestrijkt. Op die manier kunt u uw klanten heel concreet, aan de hand van specifieke toonzaalmodellen, uitleggen waarom het ene bedje duurder geprijsd is dan het andere. Stem de boven- en ondergrens van uw prijsrange uiteraard wel af op uw specifieke doelgroep. Behoren uw klanten tot het hogere segment, dan kunt u ook duurdere kamers aanbieden. Behoren uw klanten tot het lagere en middensegment, dan kunt u niet om de concurrentie met IKEA heen, en zal de prijsdruk groter zijn.