BadkamertoebehorenPremium

Kwaliteit en duurzaamheid wint van prijs en wegwerpcultuur

Badkamergamma kent een enorme uitbreiding

Kwaliteit

Het assortiment voor het organiseren van de badkamer kent een enorme uitbreiding. Waar vroeger een leuke afvalemmer en toiletrol- en borstelhouders stonden, gaat men vandaag de dag op alle mogelijke manieren sfeer en orde in de badkamer brengen om zo een oase van rust te creëren. Kwaliteit is een must voor uw klanten en functionaliteit bepaalt nog steeds de vormen en de kleuren.

Materialentrends

Kwaliteit

De kwantiteit aan badkamerartikelen neemt duidelijk toe, maar op het vlak van kwaliteit blijft de consument de voorkeur geven aan hoogwaardige en duurzame materialen voor zijn badkamerartikelen. Producten moeten jarenlang kunnen meegaan en solide materialen en designs zijn hiervoor een must. Kwaliteit en ‘conscious living’ winnen dus zeker van prijs en de wegwerpcultuur. Daarnaast wordt ook zeker rekening gehouden met de schoonmaakbaarheid van het materiaal. Een erg belangrijke factor, zeker in het badkamergebeuren.

schoonmaakbaarheid

Soft touch

Ook opvallend: we zien steeds meer bad­kameraccessoires met een ‘soft touch’-oppervlak. Zij vragen om aangeraakt te worden en zorgen voor een zacht en warm gevoel in de badkamer.

Kleuren

Veilige basis

In het kleurenpalet voor de badkamer zijn wit, zwart en grijs echte klassiekers. Dat geldt zeker voor de wat duurdere items; hier kiest de consument algauw voor deze ‘veilige’ kleuren. We zien ze zowel in blinkende als in matte uitvoeringen, maar bij zwart valt echter wel op dat mat erg populair is.

Kleuren zwart en mat

Kleurrijke accenten

De veeleer neutrale en tijdloze basis van wit, zwart en/of grijs wordt verder aangevuld met een uitgebreider en eigentijdser kleurenpallet dat regelmatig verandert. Met enkele goed uitgekozen accessoires kan men immers mooie kleuraccenten leggen. Erg trendy nu zijn de pasteltinten, zoals poederroze, en de natuurlijke kleuren, zoals groen in al zijn nuances. Maar ook blauw doet het goed in de badkamer aangezien deze kleur frisheid oproept.

Vormentrends

Wat vorm betreft, is basic nog steeds het codewoord voor de badkamer. Functionaliteit is belangrijk en een eenvoudige en goed doordachte vormgeving die inspeelt op hygiëne en gebruiksgemak is dus een must. Daarnaast zien we ook dat op de natuur geïnspireerde vormen erg in trek zijn. Zij zorgen voor een warme uitstraling en maken van de badkamer een aangename plek om even te onthaasten.

Natuurlijk

Met dank aan Aquanova, Brabantia, Broos, EvaSolo, Interhal, Table&Decors, Van Marcke, Vipp, Zack en ZoneDenmark

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door An De Maere

Gerelateerde artikels

Duurzaamheid: van kostenpost naar verdienmodel

De economische return van duurzaamheid wordt nog te vaak onderschat, stelt professor hans verboven (universiteit antwerpen). "zeker met de huidige materiaalschaarste wordt niet-duurzaam ondernemen een risico voor bedrijven. gelukkig is de mentaliteit in snel tempo aan het veranderen, en zeker niet enkel bij jongeren."

Tien winstgevende tips over prijs

Betalen is de activiteit die mensen het minst liefst doen in hun leven. per definitie denkt het brein ook nooit in geld, wel in gevoelens die het oproept. hoe onredelijker een prijs ervaren wordt, hoe groter de pijn.

Nieuwe snufjes maken strijken gemakkelijker dan ooit

Het strijksegment is een rijpere markt en consumenten zijn overwegend bereid om te investeren in kwalitatievere apparaten. stoomstrijkijzer, stoomgenerator en compleet strijksysteem met actieve strijkplank hebben elk hun specifieke voordelen.

De juiste prijs

Nu de internetverkoop steeds hogere toppen scheert, lijkt de prijs zowat het enige criterium dat er nog toe doet. fout, zegt retailexpert pieter de smet. “mensen betalen niet graag. daarom is het belangrijk om de aandacht juist zo weinig mogelijk op de prijs te vestigen. hoe goedkoper een aanbod, hoe minder tijd mensen besteden aan de verhouding tussen prijs en kwaliteit. het is tijd om opnieuw kwaliteit te gaan verkopen. wanneer communiceert u de prijs? zo laat mogelijk. eerst moet het verlangen groot genoeg zijn. mensen hebben nooit graag het gevoel dat ze bepaalde voordelen zullen missen ('loss aversion')."

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine