Retail conceptsPremium

BRIEVENBUS IS EXTRA SERVICE

TUINARCHITECT GIANNI DE CLERCQ getuigt

Tuin- en landschapsarchitect Gianni De Clercq
Tuin- en landschapsarchitect Gianni De Clercq

 

 

Tuin- en landschapsarchitect Gianni De Clercq richtte in 2002 Green Concepts op, een ontwerpbureau voor de buitenruimte. Ondertussen heeft hij als aanvulling op het bureau een winkel geopend: Greenstore. Hier brengt hij ook brievenbussen aan de man/vrouw. Hoe pakt hij dat aan?

HOE IS HET IDEE GEGROEID OM BRIEVENBUSSEN AAN TE BIEDEN?
“Vrij spontaan. Wij vertellen een compleet verhaal. Naast ontwerpbureau leggen we ook de focus op passende tuinmeubels, bloempotten en pakketbrievenbussen, zowel voor privégebruik als voor de horeca. Dikwijls kwamen onze klanten in aanraking met een tuinontwerp waarin een mooie brievenbus was geïntegreerd, maar ze wisten niet hoe of waar ze die konden kopen.”

BEKIJKT U DE BRIEVENBUSSEN ALS EEN EXTRA SERVICE?
“We proberen mensen te sturen in hun keuze en beschouwen het als een extra service. Het is wel zo dat het als tuinarchitect niet zo vanzelfsprekend is; je moet ook een winkel hebben om deze producten te verkopen. Onze troef is dat we Greenstore hadden. Dit is een eigentijdse conceptstore met top­producten van hoge kwaliteit die in elke buitenruimte passen.”

Brievenbus

HOE HELPT U BIJ DE KEUZE?
“In ons tuinontwerp streven we naar een esthetisch geheel. Bij een mooie strakke of integendeel landelijke tuin, zie je in de praktijk dikwijls een lelijk, oubollig gedrocht van een brievenbus. Ook bij een kubistische woning betekent de brievenbus soms een stijlbreuk. De opdracht die we krijgen houdt altijd een zekere vrijheid van ontwerp in, zolang het uiteraard aansluit bij de stijl van de woning en de wensen van de klant. Meestal volgen de mensen ons advies, ook voor wat de brievenbus betreft. De woning­eigenaar laat de bus eventueel personaliseren met zijn huisnummer en kiest daarvoor een bepaalde kleur of belettering en des­gewenst het logo van zijn firma.”

STELT U ACTIEF EEN BEPAALD MODEL VOOR?
“Actief wel, maar we gaan onze keuze niet opdringen. Het is uiteraard fijn als de opdrachtgevers de voorgestelde brievenbus daadwerkelijk kopen, maar de consument mag natuurlijk ook naar een zelfstandige winkel stappen.”

IS HET SUCCES VAN DE PAKKETBRIEVENBUS ONSTUITBAAR?
“Onze klanten opteren vooral voor een pakketbrievenbus; naast brieven ontvangen de mensen in tijden van e-commerce ook vaak pakjes. Het is echter een kleine moeite om ook de klassieke modellen te leveren, als dat hun voorkeur geniet.”

HOE GEBEURT DE PLAATSING?
“Wij beschrijven hoe de plaatsing door de tuinaannemer dient te gebeuren. Wij voeren zelf niets uit. De locatie moet voldoen aan de richtlijnen van bpost. Als ontwerper kijken we waar de brievenbus het beste komt, bijvoorbeeld om de ingang te accentueren.”

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Luc Vandenbroeck

Meer weten over

Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine