EGLO: 50 JAAR EIGENTIJDSE ÉN BETAALBARE VERLICHTING

VERLICHTING MET HOGE FUNCTIONALITEIT

Vroeger was designverlichting vooral voorbehouden aan de rijksten der aarde. Dat moest anders, vond EGLO bij zijn oprichting in 1969. Het bedrijf ging voor 'eigentijds design met hoge functionaliteit tegen betaalbare prijzen'. Een credo waarmee EGLO nu al vijftig jaar lang onophoudelijk succes boekt.

Eglo

EIGENTIJDS

EGLO ontwikkelt en produceert lichtoplossingen voor elk aspect in het leven, die vanuit het hoofdkantoor in Tirol wereldwijd verspreid worden. Oplossingen die altijd met hun tijd meegaan en steeds perfect aansluiten op de wensen van de klant. Die dus steeds eigentijds en populair zijn.

 

WAT ZIJN DE SLEUTELS TOT EGLO'S SUCCES?

Ten eerste: het feit dat EGLO nog altijd in familiehanden is. Daardoor kan het bedrijf volkomen onafhankelijk handelen. Maar ook de controle over de ontwikkeling, productie en logistiek bepaalt al van bij het begin mee het succes. Net als de brede blik die de onderneming hanteert. De trendwatchers van EGLO observeren wereldwijd continu ontwikkelingen inzake verlichting, wonen en leven en onderzoeken elke innovatie en het potentieel ervan. Op basis daarvan ontwikkelt EGLO producten die overeenkomen met de toekomstige smaak van zijn klanten, waar ook ter wereld.

 

VANDAAG DE GROOTSTE IN EUROPA

Combineer deze succesingrediënten, en u komt tot wat EGLO vandaag is: de grootste Europese producent van decoratieve woonverlichting, en verkoper van verlichtingsoplossingen wereldwijd. Dagelijks produceert het bedrijf 80.000 producten, meestal in zijn eigen vestigingen. Waaronder elk jaar heel wat nieuwigheden, maar liefst 900 nieuwe producten in 2019 alleen al. Momenteel focust EGLO onder meer op smart lighting en eenvoudige bediening via smart devices.

 

DICHT BIJ DE PARTNERS

Eglo

Dankzij de aanhoudende groei van EGLO zijn vele producten vandaag in 120 landen verkrijgbaar, via een uitgebreid netwerk van magazijnen, distributeurs en partners. Grootte is voor EGLO wel maar een voordeel als de zaken ook in het klein werken. Daarom wil het bedrijf dicht bij zijn partners (bv. retailers), klanten en medewerkers blijven. Telkens opnieuw stelt EGLO zich belangrijke vragen, zoals: wat moet en kan het bedrijf ter beschikking stellen? Waar is zijn expertise nodig? Het wil zijn partners begrijpen en er een gemeenschappelijke weg naar succes mee vinden. Zo ontstaan partnerships die decennialang meegaan.

 

TEN VOLLE ONDERSTEUNEN

Opdat de partners de EGLO-producten optimaal kunnen tonen aan hun klanten, besteedt de verlichtingsfabrikant veel aandacht aan een optimale productpresentatie. Daarvoor put hij uit jarenlange ervaring met presenteren en het vormgeven van showrooms en POS-oplossingen. Tegelijk optimaliseert EGLO voortdurend zijn productie- en leveringsketens. Het bedrijf perfectioneert processen, bouwt nieuwe magazijnen en schaaft de kleinste details bij, die het grootste verschil maken. Zodat zijn producten steeds op het juiste moment, op de juiste plaats en in de juiste hoeveelheid aanwezig zijn.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse nieuwsbrief met extra tips en exclusieve content
  • checkvolledig toegang tot het digitaal archief
  • checkonbeperkt toegang tot 3.000 bouwinstructies
  • checkonbeperkt toegang tot 1.400 instructievideo's
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Word één maand gratis premium abonnee en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
In dit magazine