Verhoog uw winkelrendement met second placement
Het plaatsen van verfgereedschappen op een tweede locatie in de winkel verhoogt hun zichtbaarheid, wat impulsieve aankopen bevordert. Door bijvoorbeeld verfkwasten en schilderstape naast verfblikken te plaatsen, kunnen klanten gemakkelijk alle benodigde materialen bij elkaar vinden, wat cross-selling stimuleert. Ook helpt deze strategie bij het introduceren van nieuwe producten of speciale aanbiedingen. Dit zorgt ervoor dat klanten vaker nieuwe gereedschappen ontdekken en aanschaffen, wat de algehele omzet van de winkel verhoogt.
Gevulde displays
Verf is een van de belangrijkste categorieën in de doe-het-zelfwinkel. Door de juiste producten in displays te plaatsen, kun je hier als retailer optimaal van profiteren. Second placement heeft twee grote voordelen:
1) Het zorgt ervoor dat doe-het-zelvers niet vergeten om de essentiële tools mee te nemen. Niets is vervelender dan te starten aan de klus en ontdekken dat je een belangrijke tool mist. Door producten op meerdere punten in de winkel te plaatsen, wordt dit probleem opgelost.
2) Producten die strategisch geplaatst zijn, worden vaak gezien als aanbevelingen, wat de kans vergroot dat consumenten tot aankoop overgaan.
Essentiële tools
Het is belangrijk om zorgvuldig te kiezen welke producten in second placement worden geplaatst, omdat niet alle producten evenveel baat hebben bij deze strategie. Inferieure producten zijn een absolute gemiste kans voor de winkelier. Gebruik liever artikelen met hoge marges, seizoensgebonden producten, of impulsartikelen.
De hybride verfgereedschappen van R7 presteren uitstekend als second placement. Dit is te danken aan de hoge kwaliteit en eenvoud van het merk. Het R7 assortiment bestaat voornamelijk uit drie essentiële tools die samen de ruggengraat van R7 vormen: een kwast, een muurverfrol en een lakrol. Het zijn producten die snel worden meegenomen omdat ze goed werken bij alle soorten verven en ondergronden. Dit trekt natuurlijk klanten aan en wekt vertrouwen op.
Second placement is een effectieve toevoeging in de retail, waarbij merken als R7 een sleutelrol vervullen in het verhogen van de verkoop.