Grootste huisraadbeurs op westelijk halfrond klaar voor 2025
The Inspired Home Show
Van 2 t.e.m. 4 maart 2025 gaat in Chicago opnieuw The Inspired Home Show door. De grootste huisraadbeurs op het westelijk halfrond is klaar om zijn reputatie weer alle eer aan te doen. Argus sprak met Derek Miller, voorzitter en CEO van de organiserende International Housewares Association.
Kunt u ons een overzicht geven van de omvang en reikwijdte van de Show voor iedereen die er nog nooit is geweest? Is het echt een wereldwijde marktplaats?
"De Inspired Home Show is het grootste specifieke vakevenement voor huishoudelijke artikelen op het westelijk halfrond, met meer dan 1.600 exposanten uit meer dan 40 landen en tienduizenden bezoekers uit meer dan 125 landen. De show is opgedeeld in verschillende exposities om kopers specifieke bestemmingen te geven. Wired + Well en Clean + Contain bevinden zich in de noordelijke hal en Dine + Décor bevindt zich in de zuidelijke hal, samen met Travel Gear + Luggage, wat nieuw is voor 2025. Daarnaast bevindt International Sourcing met OEM-fabrikanten zich in de lagere noordelijke hal."
Hoe is de algemene markt volgens u veranderd sinds covid en hoe heeft de Show dit weerspiegeld?
"De markt is de afgelopen jaren veranderd en is gewoon concurrerender dan ooit. Inkopers moeten relaties onderhouden met hun huidige leveranciers en moeten ook op zoek naar nieuwe merken en producten die hen een concurrentievoordeel kunnen geven. De Show brengt de grootste, bekende merken samen met nieuwere bedrijven die voor het eerst hun intrede doen op de markt - deze exposantenmix helpt retailers om hun productassortiment te diversifiëren."
Het aantal dagen dat het evenement duurt, is één verandering die we hebben gezien... wat was de gedachte hierachter?
"Deze beslissing was gebaseerd op de feedback van de branche - twee branchebrede enquêtes en vier speciale commissies bestaande uit zowel exposanten als detailhandelaren - met als doel de meest levendige, productieve en efficiënte beurservaring mogelijk te maken voor de branche."
"De meerderheid van de exposanten en detailhandelaren gaf op enquêtes en in gesprekken aan dat drie volle dagen op de beurs voldoende zijn en dat de zaken zich meer concentreren in dat tijdsbestek. De overgang van vier naar drie volle dagen maakt de beurs niet alleen productiever en dynamischer, maar verlaagt ook de kosten voor zowel de exposanten als de detailhandel."
Wat is de rode draad die al meer dan een eeuw de kern van dit evenement vormt? Waar staat het evenement het meest om bekend en wat doet het beter of anders dan andere evenementen?
"De beurs staat bekend om nieuws en innovatie. Vorig jaar werden er meer dan 10.000 nieuwe producten geïntroduceerd op de Show en we verwachten dat dit aantal volgend jaar zal stijgen. Nieuwe producten zijn het levenssap van de industrie en de beurs is een bestemming voor retailers om nieuwe producten en innovaties te vinden waarmee ze zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten."
"De Inspired Home Show staat ook bekend als dé plek voor top-top meetings. Het is ongelooflijk belangrijk en waardevol voor de industrie om senior managers van zowel retailers als productleveranciers te laten samenkomen voor strategische vergaderingen. De beurs heeft veel steun van retail vice-presidenten, general merchandising managers en divisional merchandising managers, samen met hun inkoopteams, die openstaan voor gesprekken met de eigenaren en presidenten van exposerende bedrijven."
We horen dat bagage binnenkort deel zal uitmaken van de Show. Wat is de algemene gedachte over 'marktgerichte' toevoegingen in termen van groei van het evenement?
"Na de bestuursvergadering in mei hebben we inderdaad besloten om voor 2025 een nieuwe Expo toe te voegen - Travel Gear + Luggage - die naast Dine + Décor in de zuidelijke hal komt te staan. Belangrijke inkopers hebben ons verteld dat ze op zoek zijn naar grotere, productievere evenementen met categorieën die grenzen aan wat er al wordt aangeboden. Deze inspanning zal de Show zinvoller maken voor het hogere management van retailers die zowel verantwoordelijkheden hebben op het gebied van huishoudelijke artikelen als bagage. Het verwelkomen van reisexposanten zal deze bedrijven enorm helpen om een breder retailpubliek te ontmoeten en tegelijkertijd onze Show verder te versterken."
"In verband hiermee werken we ook aan kleinere projecten zoals de Kaarsen- en Huisdierenpaviljoens om detailhandelaars extra bestemmingen en redenen te geven om de beurs bij te wonen. Beide projecten worden gecoördineerd in samenwerking met twee onafhankelijke handelsverenigingen die onze Show zien als een manier om hun leden te helpen de markt beter te betreden. Dit soort inspanningen zijn echt een win-win-win voor de industrie - de detailhandelaren kunnen nieuwe merken en producten vinden, de exposanten krijgen toegang tot die detailhandelaren en de Show als geheel wordt er sterker door."
Hoe zou u willen zien dat de Show zich de komende jaren ontwikkeld?
"Naarmate de marktomstandigheden verbeteren en de industrie groeit, zal de Show zich ook uitbreiden door nieuwe merken en bedrijven aan te trekken. Verhoogde mogelijkheden voor productontdekking en voortdurende top-top, koper-verkoper connecties zullen de Show vooruit stuwen in de toekomst."
Met betrekking tot gia: wat is het idee achter de awards?
"We vonden dat er behoefte was aan nationale en wereldwijde erkenning voor innovatie en uitmuntendheid in de detailhandel in huishoudelijke artikelen. Uitgebreid onderzoek aan het eind van de jaren '90 wees uit dat er in onze branche geen prijs bestond die specifiek in het leven was geroepen om detailhandelaren te onderscheiden voor hun prestaties op het gebied van het bereiken van de consument met innovatieve bedrijfspraktijken en creatieve visual merchandising displays."
"De gia Global Innovation Awards begonnen op de show van 2000 met een ontmoeting tussen een paar IHA-medewerkers en internationale handelsmedia, waarbij de vraag centraal stond: “Wat als we een evenement zouden creëren om het allerbeste op het gebied van wereldwijde detailhandel in de schijnwerpers te zetten en te onderscheiden?”. Het antwoord was een volmondig “ja” en gia was geboren. Er werden snel criteria ontwikkeld en IHA en onze partners gingen aan de slag om de allereerste landwinnaars te selecteren."
Hoe heeft het bijgedragen tot de uitbreiding van het evenementenpakket in de loop der jaren?
"Wat gia zo speciaal maakt, is dat het echt een wereldwijd awardprogramma is, dat huishoudspeciaalzaken van over de hele wereld samenbrengt. Dit betekent dat gia de housewaresdetaillisten unieke leer- en netwerkmogelijkheden biedt: de nationale gia-winnaars die de Show bezoeken, kunnen de andere nationale winnaars ontmoeten en van hen leren - en de Show krijgt de kans om innovatie en uitmuntendheid in de housewaresdetailhandel onder de aandacht te brengen en de beste voorbeelden uit de hele wereld te delen met alle bezoekers en exposanten op de Show."
"Sinds de lancering van gia zijn er meer dan 550 gia retail award winnaars geweest, uit 55 landen op zes continenten. Dit zijn aanzienlijke aantallen - en ze omvatten een enorme hoeveelheid expertise, inspiratie, ideeën en innovatie uit de huishoudelijke industrie. Voor elke retailer is het een eer en beloning om te kunnen zeggen dat ze deel uitmaken van deze groep, de beste in de huishoudelijke detailhandel over de hele wereld - en de best mogelijke referentie."
Heeft u nog dromen of plannen voor de toekomst van de awards?
"In 2025 bestaan de gia Retail Awards 25 jaar. Natuurlijk willen we blijven groeien en het programma verder ontwikkelen, waar nodig nieuwe landen toevoegen en meegaan met de tijd en de veranderingen in de detailhandel. Op de 2025 Show in maart zal gia weer prominent aanwezig zijn voor de noordelijke hal in de Grand Concourse Lobby met speciale displays gewijd aan Retail, Product Design en Student Design Excellence. Landelijke winnaars, productfinalisten en studentenwinnaars worden uitgenodigd voor het gia Gala op zondagavond om erkenning te krijgen voor hun prestaties en voor een select aantal om verder te worden geëerd als de allerbesten van het beste in een Academy Awards-achtig feest."
Lees meer over The Inspired Home Show en verkrijg uw gratis toegangsticket via de voorregistratie.
6400 SHAFER COURT, SUITE 650
60018 ROSEMONT
+1/8472924200
international@housewares.org
www.theinspiredhomeshow.com