Waarom The Inspired Home Show 2026 dé place to be is

Van 10 t.e.m. 12 maart 2026 vindt in Chicago opnieuw The Inspired Home Show plaats. International Housewares Association (IHA)-voorzitter en CEO Derek Miller vertelt waarom de trip naar de beurs in de VS zeker de moeite waard is. "Het is dé plek om stappen te zetten met uw business in 2026."
Binnenkort gaan we het nieuwe jaar in... wat is uw boodschap aan de sector over het belang van The Inspired Home Show?
"Met 2.000 merken en 300.000 producten is The Inspired Home Show® het grootste evenement voor de woon- en huishoudartikelenbranche in Noord-Amerika en een van de toonaangevende evenementen ter wereld. Het brengt kopers uit meer dan 115 landen en 100.000 Amerikaanse winkels samen – allemaal onder één dak, in slechts drie dagen. Simpel gezegd: het is dé plek om in 2026 uw bedrijf vooruit te helpen."
"De beurs is een belangrijk platform om innovatieve nieuwe producten te ontdekken en partnerschappen aan te gaan. Kopers van huishoudelijke artikelen en woonaccessoires kunnen hier in contact komen met enkele van de grootste merken, maar ook met kleinere, opkomende bedrijven uit de hele wereld."
Heeft u belangrijke veranderingen doorgevoerd voor 2026?
"De grootste verandering – die we vorig jaar al hebben aangekondigd – is een nieuw showprogramma van dinsdag tot en met donderdag. Na uitgebreide feedback heeft IHA besloten dat het verplaatsen van de show naar het midden van de week beter aansluit bij de behoeften van bezoekers en exposanten."
"Op de show zelf hebben we onlangs een gloednieuwe bestemming aangekondigd: de SPLiCE Licensing Hub. (SPLiCE is een acroniem voor onze partner, de Society of Product Licensors Committed to Excellence.) Hoewel sommige exposanten in het verleden al gelicentieerde producten naar de beurs hebben gebracht, zijn we verheugd om dit formele contactpunt toe te voegen voor zowel exposanten als kopers, zodat zij nieuwe licentiemogelijkheden kunnen ontdekken die hen helpen te groeien, te innoveren en het bereik van hun merk te vergroten."
Wat zijn de zaken op de beurs die kopers niet mogen missen?
"De beurs van 2026 omvat vijf exposities: Clean + Contain, Dine + Décor, International Sourcing, Travel Gear + Luggage en Wired + Well. De paviljoens voor huisdierproducten en kaarsen, die beide hun debuut maakten op de beurs van 2025, keren in 2026 weer terug."
"Kopers zullen ook de Debut-incubator (met merken die nieuw zijn op de markt), de Global Design Points-paviljoens en de Inventors Corner, waar we dit jaar samenwerken met het open innovatieplatform MarketBlast, niet willen missen."

Waarom blijft de beurs een essentiële bron voor kopers van huishoudelijke artikelen en huishoudelijke artikelen?
"De Inspired Home Show biedt een belangrijke kans om een concurrentievoordeel te behalen en nieuwe artikelen te ontdekken die shoppers zullen verrassen en verrukken. De beurs biedt meer dan 300.000 producten en meer dan 2.000 merken, waarvan vele niet op andere internationale beurzen te zien zijn. Amerikaanse exposanten presenteren ook hun volledige productlijnen en assortimenten op de beurs, in tegenstelling tot de sterk bewerkte selecties die ze naar een internationale beurs meenemen."
"We weten dat de beurs een breed scala aan retailers aantrekt, dus bieden we bestemmingen aan zoals de Pet Products en Candle Pavilions, die een toegevoegde waarde hebben voor kopers die op zoek zijn naar speciale producten. De beurs biedt ook evenementen en diensten die speciaal zijn bedoeld voor onafhankelijke retailers, zoals de netwerkreceptie 'Celebration of Independents' en 'Independent-Friendly'-standborden en labels in onze digitale directory."
Heeft de onzekerheid op de markt invloed gehad op de planning of verwachtingen voor de beurs?
"Het is geen geheim dat economische en geopolitieke onzekerheid uitdagingen hebben gecreëerd voor retailers en leveranciers. Maar het bestuur van IHA is heel duidelijk geweest over het belang van aanwezigheid op de markt en samenwerking om de sector te ondersteunen in een tijd waarin het behouden van zichtbaarheid en het onderhouden van relaties belangrijker is dan ooit."
"Om bedrijven die geïnteresseerd zijn in deelname aan het belangrijkste evenement van de sector te ondersteunen en flexibiliteit te bieden, heeft de IHA een tariefverlichtingsprogramma opgezet. Dit programma, dat mogelijk is gemaakt door reservefondsen die sinds de Covid-crisis zorgvuldig zijn opgebouwd, biedt leden korting op de tarieven voor expositieruimte en flexibele betalingsregelingen voor de beurs van 2026."
Welke speciale evenementen of diensten verbeteren de beurservaring?
"We bieden een uitgebreid programma aan educatieve sessies op de Keynote- en Inspiration Theater-podia, waar enkele van de belangrijkste leiders en experts uit de sector de nieuwste trends, marktgegevens en kansen zullen delen om uw bedrijf vooruit te helpen."
"Kopers zullen ook de 'Pantone ColorWatch'-display (waar de kleurenpaletten voor woningen en interieurs voor 2027 worden onthuld), de 'New Product Showcases' in zowel de North als de South Hall en de 'New Exhibitor Preview'-display niet willen missen. Er zijn ook verschillende netwerkevenementen en diensten met toegevoegde waarde, zoals een gratis lunch voor kopers en de gratis Chicago Retail Tour, de dag na de beurs op 13 maart.
6400 SHAFER COURT, SUITE 650
60018 ROSEMONT
+1/8472924200
international@housewares.org
www.theinspiredhomeshow.com

