AKZO NOBEL TREKT VOLOP DE KAART VAN DE ZELFSTANDIGE GROOTHANDEL
PERSOONLIJK CONTACT EN SERVICE STAAN CENTRAAL IN SIKKENS SERVICE CENTERS
Er is altijd een Sikkens verfspecialist in uw buurt. Akzo Nobel, expert in het creëren van verf en lakken, heeft er bewust voor gekozen om samen te werken met een uitgebreid netwerk van Sikkens Service Centers. Groothandels vertalen de diensten en producten die Akzo Nobel te bieden heeft, naar de lokale markt en bieden een ontmoetingsplaats voor de professionele schilder die er het volledige aanbod voor zijn beroep terug kan vinden. Via het aanbieden van technische kennis, kleuradvies, logistieke diensten, opleidingen, netwerkgelegenheden, acties en promoties proberen ze professionele schilders zo breed mogelijk bij te staan in hun beroep. Net daarom zijn Sikkens Service Centers meer dan verfwinkels alleen.
PERSOONLIJKE SERVICE OP MAAT
Lokale verankering
Een groothandel is van belang omdat hij een verlengstuk is van de fabrikant op de lokale markt. Elke schilder moet maximum een halfuur rijden om een Sikkens Service Center te bereiken. Dankzij zo’n lokale verankering staat de groothandel dicht bij de professionele schilder, kent hij zijn noden en verwachtingen en kan hij die perfect inlossen. Een groothandel is m.a.w. niet simpelweg een doorgeefluik, maar versterkt het merkimago, ondersteunt de lokale schilder en vergroot zo het Sikkens netwerk.
Productkennis
Van top- tot nicheproduct, van lak tot binnenmuurverf, van elk product kent de groothandel de voor- en nadelen. Het uitgebreide gamma biedt een waaier aan mogelijkheden binnen elk prijssegment. Sikkens staat voor kwaliteit en biedt een product voor elke situatie of project.
Technische ondersteuning & advies
Elke medewerker van een groothandel krijgt een individueel opleidingstraject. Dat zowel technisch als commercieel. Op die manier zijn zij steeds op de hoogte van welke producten en diensten Sikkens te bieden heeft. Zo krijgt elke professionele schilder antwoord op iedere vraag die hij heeft en is hij voorzien van technische ondersteuning en advies voor elk product en project.
Logistiek & beschikbaarheid
De Sikkens groothandels willen hun klanten optimaal van dienst zijn en hebben daarom ruime openingsuren en een logistieke flexibiliteit. Zo kan het bestelde materiaal voor of na de werkdag opgehaald worden, maar kan het ook op de werf of bij de klant geleverd worden. Daarbij leveren sommige groothandels zelfs ‘s nachts. Een ander voordeel aan de groothandels is de beschikbaarheid van de producten. De stock wordt tijdig aangevuld, zodat het gewenste Sikkens product steeds onmiddellijk beschikbaar is.
Kleuradvies
Naast technische ondersteuning en logistiek kan de schilder ook bij een Sikkens Service Center terecht voor gratis kleuradvies. Een kleurexpert denkt mee om zo volledig te kunnen voldoen aan de wensen van de eindklant. Eens een kleur gekozen is, kan die onmiddellijk gemengd worden in één van de mengmachines in het Service Center.
Acties, promoties & opleidingen
Groothandels denken steeds na over hoe ze relevant kunnen blijven op de markt en hoe ze in kunnen spelen op de laatste trends. Boven op de nationale campagnes worden lokale opleidingen, promoties en aantrekkelijke acties georganiseerd om voortdurend in te kunnen spelen op de noden van de schilder.
Coffee Corner
In elk Sikkens Service Center is een Coffee Corner te vinden. Daar kunnen gesprekken tussen collega’s en commerciële gesprekken plaatsvinden. Er kan uitleg gegeven worden over de beschikbare tools en producten, mensen kunnen er zich inspireren, maar ook gewoon gezellig samenzitten. Op die manier is elk Sikkens Service Center meer dan een winkel en biedt het een meerwaarde via service en persoonlijk contact.