SCHAPPEN 'S NACHTS AANVULLEN ZORGT VOOR MEER RENDEMENT
Maxicon biedt outsourcing op zijn best
Heel wat retailbedrijven doen een beroep op de werkkrachten van Maxicon, zodat zij zich flexibel kunnen opstellen tegenover hun klanten. Van de aanvulling van rekken tot de jaarlijkse stocktelling en alles daartussenin. Zeker tijdens piekperiodes heeft de warenhuis- en retailsector baat bij een goede outsourcingpartner waarop ze kan rekenen. Maxicon Retail heeft de meest geschikte mensen in huis, gemotiveerd en onmiddellijk inzetbaar.
WIE IS MAXICON?
Tijdens de eerste jaren focuste Maxicon zich vooral op outsourcing van technisch personeel. Sinds midden 2017 beschikt Maxicon ook over een team in outsourcing met een specialisatie in ICT, Retail en Engineering. Ten slotte zet Maxicon ook in op dronetechnologie waarmee ze verschillende industriële toepassingen veiliger en efficiënter maakt. Maxicon diversifieert zich door zijn gerichte aanpak die de basis vormt voor langdurige samenwerkingen in vertrouwen, zowel vanuit een klanten- als personeelsperspectief.
Maxicon voor de retail
De operationele voordelen en flexibiliteit die Maxicon voor de retail biedt, zorgt voor een ongeziene voorsprong in een competitieve markt. “Als je tijdens de nacht de rekken aanvult, ligt het rendement veel hoger. Het personeel wordt niet gestoord en kan vlot doorwerken", zegt Emmanuel Bekaert, zaakvoerder bij Maxicon. In de toekomst wil Maxicon voor de retail ook stocktelling en inventarissen aanbieden.
AD DELHAIZE WEVELGEM TEVREDEN KLANT
Binnenkort viert Maxicon haar eenjarige samenwerking met AD Delhaize Wevelgem. De winkel in de Menenstraat 268 in Wevelgem is sinds 2000 in handen van de familie Deconinck. Dochter Charlotte ontfermt zich over de werkkrachten die via Maxicon 's nachts de rekken aanvullen. Sinds de samenwerking met Maxicon, is het in AD Delhaize Wevelgem bij openingstijd dag en nacht verschil. Het is een investering voor de winkelier, maar het rendement is hoger. Het grootste voordeel is volgens Charlotte Deconinck dat de druk 's morgens en tijdens de dag sterk verminderd. De zuivel wordt 's nachts volledig aangevuld en de diepvriesafdeling wordt geëgaliseerd. Maar ook de bakkerij, de ananasmachine, de kassa's, de toiletten en de personeelsruimte worden gepoetst. “Wanneer de bakker 's morgens om 6u aankomt, kan hij meteen beginnen bakken. Vroeger moest hij eerst nog alles opruimen en schoonmaken", aldus Charlotte. “Nu is alles volledig geëgaliseerd als de winkel open gaat. Iemand die om 8u 's morgens komt winkelen moet hetzelfde aanbod en dezelfde winkelervaring krijgen als iemand die pas later komt. Aangezien de schappen 's nachts aangevuld worden, is er overdag geen hinder voor de klanten. Er staan geen kartonnen dozen of bakken die de doorgang versperren. Wij willen het beste voor de winkel en de klanten."
Eigen identiteit
Maxicon zoekt de juiste mensen naar de noden van de klant. Elke winkel heeft zijn eigen identiteit en kan de nieuwe werkkrachten leren werken naar de eigen normen en waarden. Bij AD Delhaize in Wevelgem is netheid bijvoorbeeld erg belangrijk. Ondertussen zijn er drie mensen via Maxicon in dienst. Zij zijn 's nachts alleen in de winkel, maar krijgen de nodige ondersteuning en staan in nauw contact met Charlotte.
Meer rendement
Dankzij de formule van Maxicon, heeft het personeel meer ademruimte en kunnen de klanten zorgeloos winkelen. De vaste medewerkers die overdag werken kunnen zich met andere taken bezighouden. Er is meer tijd om de klanten te helpen en dat brengt op. Sinds de samenwerking is ook het rendement sterk gestegen. Als alles netjes geëgaliseerd is, nodigt dat uit om iets in je kar te leggen.