VANOEKEL
Totaalpartner voor auto- en fietsaccessoires
Een volledige uitrusting en ideale onderhoudsproducten voor iedere auto en fiets: daarvoor kunnen Belgische retailers, autoshops, fietswinkels en DIY-zaken terecht bij Vanoekel. Deze Belgische tak van het Nederlandse moederbedrijf Service Best International zorgt via zorgvuldig uitgekiende schapcommunicatie en -concepten voor een vlotte verkoop van zowel de eigen merken als A-merken.
Service Best International is wereldwijd actief in meer dan veertig landen. “Onze belangrijkste sterkte is dat wij fungeren als een 'one stop shop' met een goede mix tussen A-merken en eigen merken, die voor een volledig en actueel assortiment zorgen. Onze creatieve en passende oplossingen sluiten volledig aan bij de noden van onze klanten en de eindgebruikers", zegt Brand Manager Linda van de Moosdijk.
In samenwerking met vooraanstaande producenten ontwikkelde het bedrijf, dankzij een conceptmatige aanpak en inzicht in de integrale keten, een aantal eigen merken die zich door hun sterke identiteit onderscheiden in de markt.
“Zo staat Carpoint voor verrassend geprijsde autoaccessoires (zowel voor interieur, exterieur als verlichting) van hoge kwaliteit. Voor een optimaal auto-onderhoud zijn er de producten van Valma en Protecton. Dresco Bike Parts biedt dan weer alles om fietsen op te knappen en te onderhouden (verlichting, leuke gadgets, tassen en gereedschap). Daarnaast hebben we heel wat A-merken, die heel complementair zijn met ons eigen assortiment."
CARPOINT NXT RUITENWISSERS
De innovatiekracht en vooruitstrevendheid van het bedrijf illustreren zich regelmatig in interessante nieuwe producten. Zo pakt Carpoint nu uit met NXT-ruitenwissers. Hiermee anticiperen Vanoekel en Service Best International op de vaststelling van autobranchevereniging BOVAG dat 96% van de Nederlandse automobilisten te lang wacht met het vervangen van ruitenwissers. “Hiermee bieden we met 21 artikelnummers een uitgebreid aanbod van wisbladen, die een totaaloplossing voor het integrale wagenpark vormen. Carpoint is sinds 1956 een leidend merk in de markt van autoaccessoires, met prijzen die gemiddeld 38% voordeliger zijn dan die van bekende A-merken. De ruitenwissers zijn multifit-adapters die passen bij het Europese wagenpark. De consument kan de gekeurde en geteste wisbladen eenvoudig zelf monteren. De NXT-ruitenwissers staan bij de retailer garant voor een laagdrempelige inlading, een hoge verkoopmarge (minimaal 60%) en een groot omzetpotentieel, ook dankzij de klantvriendelijke verpakkingen en de aantrekkelijke winkelpresentatie. Hiermee haal je als retailer meer rendement uit de schapruimte."
VALMA
Een andere opmerkelijke zet is de volledige restyling van het Valma-gamma, het eigen merk voor kwalitatief hoogwaardige poetsproducten voor de auto. “Het gaat om tijdloze, gebruiksvriendelijke en duurzame producten die een compact assortiment volgen. Daarbij staat het gemak van het poetsproduct centraal." Valma bestaat sinds 1926 en is daarmee een begrip in de wereld van auto-onderhoud en -schoonmaak. Valma is bekend geworden door de Valma Wash&Shine-shampoo. Dit jaar wordt het Valma merk nog eens extra versterkt door de samenwerking met Tim & Tom Coronel. Ook zij zijn overtuigd van de kracht van Valma.
DRESCO
Dresco Bike Parts vernieuwde het aanbod met nieuwe fietsverlichting, die volledig gericht is op de moderne ledverlichting COB. “COB is een nieuwe ledtechnologie. COB is een positioneringstechniek van de ledchips in een ledlampje. De afkorting staat voor Chips On Board, wat letterlijk 'led aan boord' betekent. De COB-leds zijn veel krachtiger omdat het veel kleine ledjes op één oppervlakte zijn." Met deze nieuwe verlichting ga je dus nog beter verlicht op pad.