Opnieuw dubbelcijferige groei voor HG
Nieuwe productlanceringen spelen in op consumententrends
Wist u dat de gemiddelde Belg drie tot vier onderhoudsproducten van HG in zijn kast heeft staan? Niet verrassend, aangezien het bedrijf al jarenlang de specialist is in het bieden van gerichte schoonmaakoplossingen voor vrijwel elk probleem in en rondom het huis. HG investeert jaarlijks aanzienlijk in onderzoek en ontwikkeling, met als doel hoogwaardige producten op de markt te zetten die perfect inspelen op de steeds veranderende wensen van de consument.
Voor elke situatie een oplossing
HG kiest bewust voor gespecialiseerde producten in plaats van alles-in-éénoplossingen. “Allesreinigers zijn vaak minder effectief, omdat ze niet gericht zijn op de specifieke behoeften van verschillende oppervlakken of vuiltypes”, legt Dimitri Philibert, Category Development Manager bij HG, uit. "Onze strategie is dan ook glashelder: producten aanbieden die specifiek zijn afgestemd op de ruimte en het type klus."
60% biologisch afbreekbaar, 50% rPET
"Ook geen onbelangrijk feit: inmiddels is meer dan 60% van onze producten biologisch afbreekbaar. Bovendien bestaan al onze flessen sinds dit jaar voor minstens 50% uit gerecycled PET (rPET). In de toekomst zullen deze percentages alleen maar toenemen."
Inhaken op markttrends
HG beschikt over een toegewijd R&D-centrum, waarmee het continu producten blijft ontwikkelen die inspelen op de actuele behoeften van de consument. "Onze kernprincipes? We willen dat onze producten doen wat ze beloven, eenvoudig in gebruik zijn en begrijpelijk blijven voor de consument", oppert Dimitri. Voor 2025 heeft het bedrijf drie belangrijke markttrends geïdentificeerd, die zich laten vertalen in een aantal veelbelovende nieuwe producten.
Een gezond thuis
Een verrassend feit: de luchtkwaliteit binnenshuis is vaak tot wel acht keer slechter dan buiten. Een belangrijke oorzaak hiervan is schimmel.
Om dit probleem effectief aan te pakken, heeft HG naast haar bestaande producten voor het verwijderen van schimmelvlekken nu iets nieuws ontwikkeld: de HG schimmel beschermer. Dit biologisch afbreekbare product vormt een beschermende laag op schimmelgevoelige oppervlakken, zoals tegels en plinten, en voorkomt gedurende twee maanden dat schimmel zich kan hechten. Zo kunnen consumenten proactief de strijd tegen schimmel winnen.
Mentaal gemak
Hoe eenvoudiger en sneller het schoonmaken kan gebeuren, hoe beter. De HG Power Foams, verkrijgbaar in varianten voor de keuken, badkamer en douche, vormen hier een perfect antwoord op. Het werkt heel eenvoudig: schud de bus, spuit het schuim op het te reinigen oppervlak en laat het product zich vanzelf verspreiden naar de moeilijk bereikbare plekken. Na vijf minuten inwerktijd spoel je alles eenvoudig af.
Expert is the hero
Consumenten hechten veel waarde aan merken die zich onderscheiden door hun expertise en specialisatie, omdat dit hen verzekert van de beste keuze, ondersteund door gedegen kennis. HG speelt hierop in met de lancering van de Power Gel Brush.
De Power Gel Brush is een gloednieuw concept waarbij een krachtige, geconcentreerde gel gecombineerd wordt met een handig ingebouwd borsteltje. Dit maakt het mogelijk om zelfs de lastigst bereikbare plekken grondig te reinigen. En of dat niet genoeg is: onlangs werd de Power Gel Brush bekroond met de prestigieuze titel 'Product van het Jaar', een erkenning die niet voor het eerst naar een HG-product gaat.
Samen shoppers aantrekken
Het aantrekken van consumenten vormt tegenwoordig een grotere uitdaging dan ooit. Daarom ondersteunt HG haar retailpartners proactief met strategische investeringen, waaronder second placements, duo-packs en geavanceerde navigatiesystemen.
Daarnaast speelt de schoonmaakspecialist in op de groeiende vraag naar digitale content door het aanbieden van instructievideo’s en waardevolle tips via haar online kanalen. "Het resultaat mag er zijn: we behaalden een dubbelcijferige groei in 2024", besluit Dimitri.
Een van de vele handige tips & tricks video's van HG:
