Brico lanceert productlocator in app en op website
Als eerste doe-het-zelfketen in België introduceert Brico een 'productlocator' op zijn website en in de app. Hiermee kunnen klanten snel ontdekken waar een specifiek product zich bevindt in hun favoriete winkel.
"Blijere klanten"
De vraag die het vaakst gesteld wordt in de doe-het-zelfzaak is: "Waar kan ik dit product vinden?" Vanaf nu krijgen klanten van Brico het antwoord via de website of app. Shoppers die zijn ingelogd op hun account, zien automatisch het gangpadnummer van de producten in hun gekozen winkel. Het is ook mogelijk om andere vestigingen te raadplegen. De functie is al beschikbaar in de meeste winkels, met uitzondering van Brico City, waar kleinere stadswinkels geen genummerde gangpaden hebben, en Brico Planit.
"Een goed geïnformeerde klant is een blije klant, die minder aarzelt om in onze winkels te kopen", stelt Brico. De retailer hoopt met deze innovatie ook het aantal eenvoudige, herhalende vragen aan het winkelpersoneel te verlagen, zodat medewerkers zich kunnen richten op meer persoonlijk advies. Brico is de eerste doe-het-zelfketen in België die deze service aanbiedt. Ook andere retailers zoals IKEA en Decathlon hebben een vergelijkbare productlocator.