HIGHCO SHELF SERVICE RICHT DIY-WINKELS PERFECT IN
MERCHANDISING: HET JUISTE PRODUCT, OP DE JUISTE PLAATS EN OP HET JUISTE MOMENT
DIY-zaken raken meer en meer overtuigd van het belang van ‘remodelling’. Logisch, want de consument apprecieert een duidelijk productoverzicht. Ook hebben ze meer en meer decoratieve en seizoengebonden artikelen in stock. Het is belangrijk om die afwisselend naar voren te schuiven. En daar komt telkens een remodelling aan te pas. HighCo Shelf Service kan de doe-het-zelfzaken en de merken op verschillende manieren ondersteunen. Merchandisers, elk met hun specifieke kennis, doen het nodige en rapporteren in real time. We vroegen aan de marketingafdeling wat meer uitleg over hun dienstverlening.
HighCo Shelf Service: instore communicatie
Traditionele en digitale activatie
HighCo Shelf Service is al meer dan 25 jaar de referentie in de retailsector voor traditionele en digitale activatie: couponing, on-shelf communicatie, digital signage, sampling, merchandising enzovoort. Vooral voor DIY-zaken biedt HighCo Shelf Service nog meer oplossingen aan om de consument op het moment van de aankoopbeslissing te bereiken.
Merchandising: een breed begrip
Merchandising verzekert dat uw product optimaal zichtbaar is, om de verkoop in de winkel te optimaliseren. U wilt dat uw rayons er netjes bij liggen en dat uw winkel de juiste sfeer uitstraalt, passend bij het moment. Niet voor niets creëert u bijvoorbeeld een zomer- of kerstsfeer. Voor de consument is het aangenaam dat de seizoengebonden producten op die manier tot hun recht komen. Even belangrijk is dat de klant in een voor uw merk of winkel coherente omgeving zijn aankopen kan doen, dat hij snel zijn weg vindt en precies dat product waar hij naar op zoek is, makkelijk terugvindt. Het is dan dat ‘operationele merchandising’, ‘rack-jobbing’ en ‘remodelling’ in beeld komen en voorál interessant zijn voor DIY-zaken.
Samenwerking op verschillende niveaus
Operationele merchandising
Op vraag van de klant of de winkel zorgt HighCo Shelf Service voor de perfecte opstelling van seizoengebonden producten, een specifieke uitstalling van producten of de plaatsing van promomaterialen. “Het staat als een paal boven water dat de manier van opstelling en productpresentatie de verkoop doet boosten. Een geslaagde opstelling draagt bij tot een positief imago van een product of keten”, aldus mijnheer Navette. Een mooi voorbeeld dat HighCo Shelf Service hier kan voorleggen, is Brilliant (verlichting; zie hieronder).
Remodelling
Didier Navette, Marketing Manager van HighCo Shelf Service, geeft uitleg: “Bij een ‘basisremodelling’ krijgen we van de klant of de winkel de planogrammen om een schap of een volledig rayon in te richten.
Onze teams halen de oude producten weg in het schap, zetten de nieuwe volgens de instructies op hun plaats, plaatsen de prijsetiketten enzovoort.” De meest verregaande remodelling betreft een deel van of een volledige winkel. Zo bouwde HighCo Shelf Service hele winkels van de keten Mr Bricolage (actief in Wallonië en Brussel) om. Bij een verbouwing, de bouw of een nieuwe inrichting van een bestaand of nieuw verkooppunt coördineert HighCo Shelf Service alles van a tot z.
Didier Navette verduidelijkt: “HighCo Shelf Service verzorgt de nieuwe winkelinrichting en kan bijvoorbeeld ook het volledige stockbeheer voor haar rekening nemen. Ook het contact met de verschillende leveranciers voor het beheer van bestellingen en retourneringen gebeurt vaak in samenwerking met HighCo Shelf Service.”
Rack-jobbing
Eens alles volgens de planogrammen is geïnstalleerd, is het belangrijk dat de producten aanwezig zijn in het rayon. HighCo Shelf Service kan ervoor zorgen dat er op regelmatige basis bestellingen gedaan worden en dat uw producten uit de stock in het schap worden geplaatst.
Retourneringen en inventaris
HighCo Shelf Service verzekert de retourneringen van seizoengerichte producten of voor een eenmalige snelle productterugroeping (recall). Zij kunnen de producten reviseren en beschikken over de nodige ruimte om producten of POS-materiaal op te slaan. Ook geven ze de nodige ondersteuning tijdens jaarlijkse inventarissen.
Logistiek
HighCo Shelf Service beschikt over een stockageruimte van 6.500 m² groot met een beveiligde zone. Deze ruimte laat toe om goederen van de klanten veilig op te slaan. Daarnaast kunnen zij ook voor het transport zorgen.
Economische schaalvergroting
Honderd merchandisers op de baan
Voor een snelle en efficiënte opvolging van alle opdrachten beschikt HighCo Shelf Service over een team van honderd eigen merchandisers met specifieke profielen (loodgieter, elektricien enzovoort). Deze mensen zijn altijd op de baan. Hierdoor creëert HighCo Shelf Service een economische schaalvergroting voor uw bedrijf. Dankzij hun goed georganiseerde routings werken hun merchandisers gestructureerd en efficiënt, kunnen ze snel ageren indien nodig en de ene actie koppelen aan de andere. Ze worden aangestuurd door een Field Supervisor die instaat voor het goede verloop van de acties op het terrein. De projectleiders fungeren als SPOC voor de klant en coördineren het volledige project tot in de puntjes.
Online reporting
De teams van HighCo Shelf Service bezoeken elke week zo’n 1.500 winkelpunten, verspreid over verschillende sectoren (DIY, farma, food, non-food enzovoort). De mensen op het terrein verwerken alle acties met hun PDA (Personal Digital Assistant). Op deze kleine computer houden ze alle acties bij, wat een realtime opvolging mogelijk maakt, gekoppeld aan een standaard of een op maat gemaakte rapportering voor de klant.
Betrouwbare partner
HighCo Shelf Service is een betrouwbare in-store partner voor al uw merchandisingactiviteiten. De merchandisers van HighCo Shelf Service zijn er om u te helpen. Hun teams beschikken over de nodige ervaring en knowhow op het terrein, zijn flexibel en inzetbaar op korte termijn.