75 jaar Curver: een verhaal van innovatie en duurzaamheid
Het merk Curver, vernoemd naar de oprichters Peter Curtius en Ad Verschuren, werd in 1949 opgericht als glasverpakkingsbedrijf in Nederland. Deze familieonderneming begon met de productie van glazen buizen voor de cosmetische industrie, maar al snel volgden de eerste kunststof producten, zoals schoonmaakemmers en schalen. In de jaren '60 maakte Curver een strategische keuze: specialiseren in kunststof huishoudproducten. Met iconische items zoals de Unibox werd Curver een Europese referentie voor functionele, kwalitatieve en stijlvolle opbergoplossingen.
Een passie voor innovatie en design
Curver is altijd een trendsetter geweest. Producten zoals de Style- en later de Knit- en Softex-collecties hebben hun weg gevonden naar talloze huishoudens. Het merk blijft innoveren met duurzame en esthetische ontwerpen die functionaliteit combineren met een tijdloze uitstraling. Dit jaar introduceert Curver de Verto-prullenbak, gemaakt van 70% gerecycled materiaal, perfect voor wie stijl en duurzaamheid belangrijk vindt. Dankzij het innovatieve "pop-up" concept is deze prullenbak in minder dan 60 seconden te monteren, geheel zonder gereedschap. Met zijn elegante parelfinish combineert hij perfect design en functionaliteit.
Duurzaamheid als kernwaarde
Curvers toewijding aan duurzaamheid is onmiskenbaar. Al in 2011 lanceerde het merk de EcoLife-serie, gemaakt van 100% gerecycled plastic. Curver heeft zijn leidende rol in duurzame praktijken voortgezet. In 2020 stelde het bedrijf een ambitieus doel: het gebruik van gerecycled materiaal verdubbelen tot 80% in 2028. Daarom zijn Curver-producten ontworpen om een leven lang mee te gaan. Door continu in te spelen op de behoefte aan duurzame oplossingen, zoals de Ready to Collect afvalscheidingslijn, blijft Curver toonaangevend in de markt voor huishoudelijke producten die het milieu respecteren, zonder concessies te doen aan kwaliteit en design.
Making you feel at home. Everywhere.