Coca-Cola lanceert zomercampagne en plaatst EK Voetbal in de schijnwerpers

Er staat een opmerkelijke zomer te wachten, met veel topevenementen, waaronder het EK Voetbal (UEFA EURO 2024™). Door consumenten toegang te bieden tot deze ervaringen wil Coca-Cola dé partner zijn voor fans die alles uit hun zomer willen halen. Vanaf april tot augustus, zal Coca-Cola een onvergetelijke ervaring creëren. Als trotse sponsor van de UEFA EURO 2024™ wil Coca-Cola miljoenen fans onvergetelijke momenten bezorgen en inspireren.
Real Magic
"Met deze campagne willen we Coca-Cola's "Real Magic"-filosofie overbrengen naar consumenten door exclusieve toegang en ervaringen aan te bieden”, zegt Sabrina Pradera, Environment Marketing Manager bij Coca-Cola Europacific Partners. “Door de verschillende evenementen zal de campagne relevant zijn voor verschillende doelgroepen en is er voor ieder wat wils. Bij Coca-Cola geloven we dat sport mensen samenbrengt en voor unieke momenten zorgt. Met onze dranken willen we er voor iedereen zijn, zeker bij feestelijke evenementen zoals voetbaltoernooien."
Voetbalfans als doelgroep
Met deze samenwerking wil Coca-Cola specifiek connecteren met voetbalfans en unieke ervaringen op en naast het veld creëren. Coca-Cola Zero Sugar zal de hoofdsponsor zijn van dit iconische evenement, terwijl Powerade – het wereldwijd bekende sportdrankenmerk dat in België recent de fakkel heeft overgenomen van het isotone gamma van Aquarius – de spelers zal hydrateren tijdens het toernooi.



Iconisch zegevieren
Met een lange geschiedenis in het sponsoren van Europees voetbal die teruggaat tot 1988, is Coca-Cola verheugd om samen te werken met zo'n iconisch evenement dat zowel de gedeelde passie als de band tussen fans en spelers viert. Coca-Cola is uiteraard ook een partner van de Rode Duivels en het EK voetbal is de ideale gelegenheid om dit partnership naar voren te brengen. Het enthousiasme voor UEFA EURO 2024™ blijft groot, zowel onder toeschouwers en consumenten als onder retailers. Dit evenement blijft erg belangrijk en de grote belangstelling van het publiek blijft dan ook duidelijk zichtbaar. Daarom trekt Coca-Cola tijdens het EK opnieuw alles uit de kast wat betreft activaties en visibiliteit.
Consument valt in de prijzen
De ideale gelegenheid om fantastische prijzen te winnen rondom het Europese kampioenschap, met hierin natuurlijk buitengewone ontmoetingen met de Rode Duivels inbegrepen. Consumenten zullen worden aangemoedigd om hun rituelen te delen, zoals de kledij die ze aantrekken tijdens wedstrijden, of de (vaste) plek te benoemen waar ze naar het voetbal kijken... Op de winkelvloer wordt verwezen naar te winnen ervaringen – zoals het bijwonen van trainingen van de Rode Duivels in hun basecamp in Tubeke. "In de winkels zullen levensgrote borden ervoor zorgen dat het lijkt alsof de Rode Duivels er zelf rondlopen. Samengevat, de zichtbaarheid van de samenwerking tussen Coca-Cola en de Rode Duivels zal zéér groot zijn", aldus Sabrina Pradera.
BERGENSESTEENWEG 1424
1070 BRUSSEL
+3225291500
brusselsreceptiondesk@coca-cola.com
www.coca-cola.be
