Bereide gerechten Partnercontent

Franky Fresh Food en UpFresh bundelen krachten in één groep

Familiale voedingsgroothandels hebben samen
434 medewerkers, zeven vestigingen en 120 jaar ervaring

Upfresh en Franky Fresh Food
Van links naar rechts: Yves Depuydt – Kurt Depuydt – Veerle Naessens – Willy Naessens

Op 30 maart 2023 kondigden de familiale groothandels in verse voeding Franky Fresh Food en UpFresh aan dat zij hun krachten bundelen. De nieuwe fusiegroep zal met zijn 434 medewerkers en zeven vestigingen actief zijn in het hele land.

De core business van Franky Fresh Food en UpFresh bestaat uit de distributie van voedingsproducten met bijkomende dienstverlening, waarbij wordt gestreefd naar een ontzorging van de klant in de ruimste zin van het woord, met onder meer assortimentsadvies, promotionele en marketingondersteuning, category management en stockbeheer. Als groothandel leveren Franky Fresh Food, een onderdeel van Willy Naessens Food Group, en UpFresh, met de familie Depuydt, vanuit twee hoofdvestigingen en vijf hubs versproducten aan onder andere slagers, traiteurs, delicatessenwinkels, zelfstandige supermarkten, retail centrales en foodservice.

Franky Fresh Food, opgericht in 1977 en sinds 2007 deel van de Willy Naessens groep, en Upfresh, opgericht in 1945 en vandaag geleid door de derde en vierde generatie van de familie Depuydt, bouwden de voorbije decennia elk met succes een mooie positie op. Met deze krachtenbundeling zorgen zij voor lokale verankering en een stevige basis om te anticiperen op veranderende marktbehoeften om zo hun klanten te blijven inspireren.

Deze samenwerking is gestoeld op het behoud van de eigen sterktes en een erfgoed van, gecombineerd, meer dan 120 jaar familiale ondernemerschap. Beide ondernemingsgroepen blijven dezelfde, vertrouwde diensten aanbieden. Alle familiale aandeelhouders blijven aan boord in de nieuwe constellatie. Deze operatie is onderhevig aan de gebruikelijke voorwaarden, waaronder goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit.

“Deze fusie creëert synergiën, schaalvoordelen en opportuniteiten op diverse domeinen voor onze klanten, medewerkers en leveranciers. Wij werken samen met hetzelfde doel en voor hetzelfde eindresultaat,” verklaart woordvoerder Dennis Ingelbeen. “Wij geloven rotsvast in deze consolidatie met behoud van onze eigen identiteit en sterke familiale verankering. Wij starten samen dit nieuwe verhaal met gezonde ambitie voor verdere groei.”

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.