FANTA KLEURT KNALROZE IN 2022!
lossen jouw klanten het smaakmysterie op?
Frisdrankmerk Fanta breidde in 2021 haar gamma uit met een blauwe limited edition seizoensvariant als onderdeel van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne. De lancering ging niet onopgemerkt voorbij en was gehuld in een waas van mysterie. Dankzij het grote succes van de actie brengt Fanta ook dit jaar een heus smaakmysterie op de markt, met een felroze drankje zonder suiker in drie toegankelijke smaken in de hoofdrol. Bessen, rabarber of misschien toch aardbeien? De consument heeft er het raden naar.
VAN BLAUW NAAR ROZE
Het was een bijzonder zicht, de alombekende oranje Fantaflessen kleurden in 2021 plots blauw. Het was een tijdlang gissen naar de juiste ingrediënten, de ene proefde bosbessen, terwijl de andere het richting pruimen zocht. En daar was een logische verklaring voor. De blauwe Fanta was namelijk beschikbaar in drie smaken. De eerste smaak was bosbes, cassis en veenbes, de tweede pruim en granaatappel en de laatste tomaat en perzik. De mysterieuze felblauwe variant verkocht bijna twee keer zo snel als de gekende Fanta Zero Orange in dezelfde periode, waardoor een nieuwe editie onvermijdelijk was. En dit jaar koos Fanta voor knalroze!
HEUS SMAAKMYSTERIE
Zoek jij mee?
De verpakking van de roze Fanta, die verkrijgbaar is in een 500 ml fles, geeft geen enkele informatie over de smaak, maar dankzij QR-codes op de verpakking kunnen liefhebbers deelnemen aan een interactieve online zoektocht naar het smaakprofiel, die zal lopen van april tot en met juli. Tijdens deze periode worden knotsgekke #WhatTheFanta-video’s uitgebracht boordevol nieuwe tips. Plezier voor de consumenten gegarandeerd!
Speelse aanpak
De speelse aanpak past perfect bij de boodschap die Fanta wil brengen, namelijk dat op plezier maken geen leeftijd staat. De campagne brengt samen wat het frisdrankmerk het beste doet, innovatieve smaken op de markt brengen en de groeiende fanbase hierbij betrekken.
Suikervrije varianten
De roze innovatie maakt deel uit van het Fanta No Sugar-gamma en biedt zo ook een antwoord op de vraag naar meer suikervrije varianten en nieuwe smaken. Op een creatieve manier draagt Fanta hiermee bij aan de doelstelling van moederbedrijf Coca‑Cola om iedereen de kans te geven om bewuster te consumeren en minder suiker te drinken. Deze ambitie maakt deel uit van This is Forward, het duurzaamheidsactieplan van Coca‑Cola dat in totaal zes pijlers omvat met duidelijke doelen en actieplannen voor de toekomst. In de pijler “acties op dranken” werkt Coca-Cola continu aan een ruimer aanbod aan dranken, met voldoende suikerarme en -vrije opties én kleinere verpakkingen.