Frisdranken en water Partnercontent

2 producten uit tao family winnen 'Gekozen Product van het Jaar'

Tao family
Tao Organic Tea Energizer onderscheidt zich van de klassiekers van het segment met 30% minder suiker

Tijdens de nieuwe editie van Gekozen Product van het Jaar vielen Tao Organic Tea Energizer en de biologische Bionina-limonades in de prijzen. De winnaars zijn uniek per categorie en worden als meest innovatief beoordeelde producten aangeduid door duizenden consumenten. Zij mogen het hele jaar door het felrode logo van het kwaliteitskeurmerk gebruiken in reclamecampagnes, op verpakkingen en op de winkelvloer. Wij spraken met Svea Gillé, marketingmanager Healthy Softdrinks, Tea and Coffee bij Tao Family.

Hoe innoveert uw bekroonde product?

"Allereerst zijn het niet 1, maar 2 producten uit de Tao Family die in de prijzen zijn gevallen! Er is Tao Organic Tea Energizer, een gezonde en biologische drank … maar bovenal onderscheidt het zich van de klassiekers van het segment met 30% minder suiker! En aan de andere kant zijn er onze Bionina-limonades, volledig biologisch en superlekker. We gebruiken vruchtensap dat afkomstig is van de beste boomgaarden in Italië, waar de vruchten rijpen in de zon. Het is gewoon de natuur die de kwaliteit van ons product garandeert. In deze context zijn we erg trots dat we samen met Tao en Bionina zijn verkozen tot Product van het Jaar."

Tao family
De Bionina-limonades zijn volledig biologisch

Hoe maak je een product van het jaar?

"Werk, veel werk! Voor onze Tao- en Bionina-producten hebben we een nieuwe methodologie geïmplementeerd, rekening houdend met aspecten zoals tasting, productontwerp en natuurlijk het innovatieve aspect voor de markt. 
Een ander aspect dat niet over het hoofd mag worden gezien, is concurrentie en de geloofwaardigheid ervan. Een product kan niet worden uitgeroepen tot Product van het Jaar zonder de belangrijkste spelers in de markt te hebben ontmoet. In het geval van Tao en Bionina hebben we te maken met grote merken, veel machtiger dan wij. Met dit in het achterhoofd is het des te verheugend om deze onderscheiding in ontvangst te nemen."

Hoe wordt het logo gebruikt?POY

"Het logo wordt eerst gebruikt op onze eigen media: op de verpakking van de producten, onze E-shop en in b2b-communicatie. Ten tweede hopen we de middelen te hebben om het logo te gebruiken in een meer globale communicatiecampagne. Dit alles hangt uiteraard af van onze commerciële resultaten."

Wat was uw reactie toen u hoorde dat Tao was uitgeroepen tot Product van het Jaar?

"Erg trots! We komen uit 2 moeilijke jaren met de gezondheidscontext. Ondanks deze ongekende situatie hebben de teams hard gewerkt om de Belgische consumenten kwaliteitsproducten aan te bieden. Deze prijs is voor ons het symbool van erkenning van de kwaliteit van ons werk en de beste manier om 2022 te beginnen!"

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook