Unlimitail Belgium en Field & Concept bundelen hun krachten
Partnerschap voor effectievere in-store activaties dankzij data
Unlimitail Belgium en Field & Concept kondigen een nieuw exclusief partnerschip aan om instore animaties en tastings bij Carrefour België te optimaliseren door de integratie van shopper data-analyse. Deze strategische samenwerking stelt merken in staat hun targeting te verfijnen en de impact van hun campagnes nauwkeuriger te meten.
Toonaangevende spelers
Als toonaangevende speler in Retail Media benut Unlimitail Belgium transactie- en gedragsgegevens van meer dan 2 miljoen Carrefour-klanten met een klantenkaart in België om de relevantie van marketingactivaties te verbeteren. Field & Concept, al meer dan 35 jaar een expert in in-store marketing en sinds 2022 trouwe partner van Carrefour België, brengt zijn expertise in op vlak van activaties en tastings.
In-Store activaties nu Data-Driven
Dankzij deze exclusieve samenwerking kunnen merken voortaan de meest strategische winkels kiezen uit de 700 Carrefour-locaties in België, afhankelijk van hun doelstellingen (verkoop stimuleren, nieuwe productlijn lanceren, etc.), op basis van reële prestatiegegevens van producten en categorieën. Een analyse na de campagne zal helpen om de impact van de activaties te evalueren door de prestaties van winkels waar activaties plaatsvonden te vergelijken met winkels waar geen activaties plaatsvonden, waarbij de verkoopstijging tijdens en na de campagne wordt gemeten.
In-store activaties zijn een erkende manier om aankoopbeslissingen te beïnvloeden. Door de terreinexpertise van Field & Concept te combineren met de analytische kracht van Unlimitail Belgium, betreedt dit instrument nu de Retail Media markt. Dit stelt merken in staat hun winkelactivaties te optimaliseren en deze tastbaarder te maken door hun impact op de verkoop maw de ROI nauwkeurig te meten.
Pierre Jacquemin, Sales Director bij Unlimitail Belgium, zegt: "Field & Concept is een gewaardeerde & betrouwbare partner, bekend om zijn professionaliteit en de kwaliteit van zijn campagnes. Dankzij dit partnerschip kunnen we merken uiterst effectieve winkelactivaties aanbieden op basis van een data-driven aanpak, wat zorgt voor concrete en meetbare resultaten en een verbeterde klantervaring."
Tine Dirckx, CEO van Field & Concept, voegt toe: "Al meer dan 35 jaar zetten we onze expertise in voor merken en retailers. Dit partnerschip met Unlimitail stelt ons in staat om een nieuwe data-driven dimensie aan onze campagnes toe te voegen door precisie, efficiëntie en prestatiemeting te combineren."