Frisdranken en water Partnercontent

chaudfontaine geeft tips om stresserende periodes te vertragen

chaudfontaine
Chaudfontaine zet in samenwerking met Gault&Millau verschillende Belgische chefs in de kijker om een culinaire ervaring te creëren

Het stressniveau neemt bij 2 op de 5 Belgen (40%) toe in de herfst- en winterperiode. 36% vindt het moeilijk om te ontspannen tijdens de herfst- en wintermaanden, zo blijkt uit nieuw onderzoek in opdracht van Chaudfontaine. In samenwerking met Gault & Millau biedt mineraalwater Chaudfontaine onder het motto "Slow is Good" inspiratie met 8 Belgische chefs die de tijd nemen om een kwalitatieve culinaire ervaring te creëren. 

belg voelt effect van najaarsperiode

De dalende temperaturen en donkere dagen liegen er niet om: de herfst is officieel in het land. Bovendien worden de dagen niet enkel korter, maar ook drukker. We bevinden ons volop in de rush van het najaar. Nieuw onderzoek in opdracht van Chaudfontaine toont aan dat de meerderheid (68%) van de Belgen het gevoel heeft van minder uit hun dag te halen tijdens de herfst- en winterperiode. Hetzelfde onderzoek toont ook aan dat ons stressniveau in het najaar stijgt. Tot slot voelen 31% van de Belgen zich tijdens deze maanden overweldigd en prikkelbaar én kan maar liefst 36% moeilijk ontspannen. 

zogenaamde winterdip

Auteur Anne Everard is gepassioneerd door mensen en is gespecialiseerd in welzijn. Ze schreef hierdoor onder meer 'BOOST jezelf', waarin ze een overzicht geeft van wat ertoe doet om fysiek en mentaal fit te zijn. De zogenaamde winterdip verbaast haar niet: "Mensen hebben de neiging om steeds aan hetzelfde hoge tempo te leven, zonder rekening te houden met de natuurlijke cyclus van het leven. Tussen september en het eindejaar begint de natuur te verstillen. Gek genoeg is dit net de periode waarin de mens vaak nóg harder begint te werken, want de deadlines stapelen zich op vlak voor het eindejaar, terwijl we, net zoals de natuur, kortere dagen nodig hebben. Het risico op burn-out en vermoeidheid ligt dan nog hoger dan de rest van het jaar"

slow tour van chaudfontaine

uitgebreid dineren is goed voor je gemoed

Een culinaire ervaring is dus ook een tip tegen de winterblues. De smaken en aroma's van de herst- en winterkeuken brengen ook plezier, met bijna 8 op de 10 Belgen (75%) die er tijdens deze periode extra van genieten. Een gastronomisch uitstapje mag dus niet onderschat worden. Dat vindt ook Chaudfontaine: in samenwerking met Gault&Millau zet het mineraalwatermerk 8 Belgische chefs in de kijker die de tijd nemen om een kwalitatieve culinaire ervaring te creëren. Met de Slow Tour laten ze België kennnis maken met zijn eigen gastronomie.

SLOW IS GOOD: OOK CHAUDFONTAINE OMARMT TRAAGHEID
Meester worden in de kookkunst: het vergt tijd, net zoals een puur en evenwichtig water zoals Chaudfontaine. 
- Door een filtering van 60 jaar dwars door de rijke bodem van de Belgische Ardennen is Chaudfontaine een van 's werelds zuiverste beste waters én een favoriet van vele chefs. 
- Bovendien probeert het merk van elk flesje een nieuw flesje te maken: alle plastic flessen van Chaudfontaine zijn gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic (rPet). 
- De Belgische fabriek van het bottelen Chaudfontaine is koolstofneutraal. De vestiging is overgeschakeld op 100% hernieuwbare elektriciteit, heeft het verbruik van fossiele brandstoffen teruggedrongen en blijft investeren in duurzamere processen.
- Het merk haalt hun natuurlijk mineraalwater uit de grond van Chaudfontaine. Daarom gaan ze in de Luikse gemeente ook extra duurzaam om met water. De site in Chaudfontaine behaalde jarenlang het European Water Stewardship-certificaat: een internationale standaard voor duurzaam watergebruik.

Benieuwd naar de volledige Slow Tour door België? Je bekijkt de video hier.

CHAUDFONTAINE
BERGENSESTEENWEG 1424
1070 BRUSSEL
+3280099179
becoke@ccep.com
www.coca-cola.be
chaudfontaine
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Meer weten over

Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook